[Postoperative nausea and vomiting-recommendations for its prevention and therapy in paediatric medicine].

Autor: Schlesinger T; Klinik und Poliklinik für Anästhesiologie, Intensivmedizin, Notfallmedizin und Schmerztherapie, Universitätsklinikum Würzburg, Würzburg, Deutschland., Becke-Jakob K; Abteilung Anästhesie, Kinderanästhesie und Intensivmediz*in, Klinik Hallerwiese - Cnopfsche Kinderklinik, Diakoneo KdöR, St. Johannis-Mühlgasse 19, 90419, Nürnberg, Deutschland. Karin.Becke-Jakob@diakoneo.de., Eich CB; Anästhesie, Kinderintensiv- und Notfallmedizin, Kinder- und Jugendkrankenhaus Auf der Bult Hannover, Hannover, Deutschland., Gottschaldt U; Klinik für Anästhesiologie, Intensivmedizin, Notfallmedizin und Schmerztherapie, Heinrich Braun Klinikum Zwickau, Zwickau, Deutschland., Kretz FJ; Klinik für Anästhesiologie und operative Intensivmedizin, Klinikum Stuttgart, Olgahospital, Stuttgart, Stuttgart, Deutschland., Krösche J; Klinik für Anästhesiologie und spezielle Schmerztherapie, Klinikum Bremen Mitte, Bremen, Deutschland., Kranke P; Klinik und Poliklinik für Anästhesiologie, Intensivmedizin, Notfallmedizin und Schmerztherapie, Universitätsklinikum Würzburg, Würzburg, Deutschland., Höhne C; Klinik für Anästhesie, Schmerztherapie, Intensiv- und Notfallmedizin, DRK Kliniken Berlin Köpenick, Berlin, Deutschland.
Jazyk: němčina
Zdroj: Die Anaesthesiologie [Anaesthesiologie] 2023 Jan; Vol. 72 (1), pp. 37-47.
DOI: 10.1007/s00101-022-01248-y
Abstrakt: Post-operative nausea and/or vomiting (PONV/POV) are among the biggest problems occurring in the paediatric recovery room and in the course of the following post-operative period. Apart from pain and emergence delirium, PONV is one of the main causes of post-operative discomfort in children. The DGAI Scientific Working Group on Paediatric Anaesthesia already worked out recommendations for the prevention and treatment of PONV in children years ago. These recommendations have now been revised by a team of experts, the current literature has been reviewed, and evidence-based core recommendations have been consented. Key elements of the new recommendations consist of effective individual measures for prevention and therapy, next to the implementation of a fixed dual prophylaxis in the clinical routine applicable to all children ≥ 3 years of age.
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Databáze: MEDLINE