[Case report on traumatic complete laryngotracheal separation with a positive outcome].

Autor: Kisser U; Universitätsklinik für Hals-Nasen-Ohrenheilkunde, Kopf- und Halschirurgie, Universitätsklinikum Halle (Saale), Ernst-Grube-Str. 40, 06120, Halle (Saale), Deutschland. ulrich.kisser@uk-halle.de., Pabst F; Klinik für Hals-Nasen-Ohrenheilkunde, Kopf-Hals-Chirurgie, Plastische Operationen, Städtisches Klinikum Dresden, Dresden, Deutschland., Bartel S; Universitätsklinik für Hals-Nasen-Ohrenheilkunde, Kopf- und Halschirurgie, Universitätsklinikum Halle (Saale), Ernst-Grube-Str. 40, 06120, Halle (Saale), Deutschland., Schramm D; Department für Strahlenmedizin, Klinik und Poliklinik für , Radiologie, Universitätsklinikum Halle (Saale), Halle (Saale), Deutschland., Glien A; Universitätsklinik für Hals-Nasen-Ohrenheilkunde, Kopf- und Halschirurgie, Universitätsklinikum Halle (Saale), Ernst-Grube-Str. 40, 06120, Halle (Saale), Deutschland., Plontke SK; Universitätsklinik für Hals-Nasen-Ohrenheilkunde, Kopf- und Halschirurgie, Universitätsklinikum Halle (Saale), Ernst-Grube-Str. 40, 06120, Halle (Saale), Deutschland., Ebert D; Klinik für Anästhesie und Operative Intensivmedizin, Universitätsklinikum Halle (Saale), Halle (Saale), Deutschland., Wittlinger J; Universitätsklinik für Hals-Nasen-Ohrenheilkunde, Kopf- und Halschirurgie, Universitätsklinikum Halle (Saale), Ernst-Grube-Str. 40, 06120, Halle (Saale), Deutschland.
Jazyk: němčina
Zdroj: HNO [HNO] 2022 Oct; Vol. 70 (10), pp. 765-768. Date of Electronic Publication: 2022 Apr 01.
DOI: 10.1007/s00106-022-01159-9
Abstrakt: History: A 21-year-old female was injured by accidental strangulation. Dyspnea and stridor occurred with delay, and led to emergency intubation.
Findings: Physical examination showed strangulation marks and neck emphysema. Computed tomography confirmed laryngotracheal separation and revealed misplacement of the ventilation tube.
Diagnosis: Further surgical exploration revealed complete laryngotracheal (cricotracheal) separation.
Treatment: After initial emergency tracheotomy, cricotracheal reanastomosis was achieved by a two-stage surgical approach.
Conclusion: Laryngotracheal separation is associated with high mortality. In the case presented herein, the patient survived and was discharged from hospital without a tracheostomy tube despite bilateral recurrent laryngeal nerve palsy.
(© 2022. The Author(s).)
Databáze: MEDLINE