[Case report on traumatic complete laryngotracheal separation with a positive outcome].
Autor: | Kisser U; Universitätsklinik für Hals-Nasen-Ohrenheilkunde, Kopf- und Halschirurgie, Universitätsklinikum Halle (Saale), Ernst-Grube-Str. 40, 06120, Halle (Saale), Deutschland. ulrich.kisser@uk-halle.de., Pabst F; Klinik für Hals-Nasen-Ohrenheilkunde, Kopf-Hals-Chirurgie, Plastische Operationen, Städtisches Klinikum Dresden, Dresden, Deutschland., Bartel S; Universitätsklinik für Hals-Nasen-Ohrenheilkunde, Kopf- und Halschirurgie, Universitätsklinikum Halle (Saale), Ernst-Grube-Str. 40, 06120, Halle (Saale), Deutschland., Schramm D; Department für Strahlenmedizin, Klinik und Poliklinik für , Radiologie, Universitätsklinikum Halle (Saale), Halle (Saale), Deutschland., Glien A; Universitätsklinik für Hals-Nasen-Ohrenheilkunde, Kopf- und Halschirurgie, Universitätsklinikum Halle (Saale), Ernst-Grube-Str. 40, 06120, Halle (Saale), Deutschland., Plontke SK; Universitätsklinik für Hals-Nasen-Ohrenheilkunde, Kopf- und Halschirurgie, Universitätsklinikum Halle (Saale), Ernst-Grube-Str. 40, 06120, Halle (Saale), Deutschland., Ebert D; Klinik für Anästhesie und Operative Intensivmedizin, Universitätsklinikum Halle (Saale), Halle (Saale), Deutschland., Wittlinger J; Universitätsklinik für Hals-Nasen-Ohrenheilkunde, Kopf- und Halschirurgie, Universitätsklinikum Halle (Saale), Ernst-Grube-Str. 40, 06120, Halle (Saale), Deutschland. |
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Jazyk: | němčina |
Zdroj: | HNO [HNO] 2022 Oct; Vol. 70 (10), pp. 765-768. Date of Electronic Publication: 2022 Apr 01. |
DOI: | 10.1007/s00106-022-01159-9 |
Abstrakt: | History: A 21-year-old female was injured by accidental strangulation. Dyspnea and stridor occurred with delay, and led to emergency intubation. Findings: Physical examination showed strangulation marks and neck emphysema. Computed tomography confirmed laryngotracheal separation and revealed misplacement of the ventilation tube. Diagnosis: Further surgical exploration revealed complete laryngotracheal (cricotracheal) separation. Treatment: After initial emergency tracheotomy, cricotracheal reanastomosis was achieved by a two-stage surgical approach. Conclusion: Laryngotracheal separation is associated with high mortality. In the case presented herein, the patient survived and was discharged from hospital without a tracheostomy tube despite bilateral recurrent laryngeal nerve palsy. (© 2022. The Author(s).) |
Databáze: | MEDLINE |
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