[Distal radius fracture of the adult : Diagnostics and therapy].

Autor: Unglaub F; Handchirurgie, Vulpius Klinik, Vulpiusstr. 29, 74906, Bad Rappenau, Deutschland. Frank.Unglaub@vulpiusklinik.de.; Medizinische Fakultät Mannheim, Universität Heidelberg, Mannheim, Deutschland. Frank.Unglaub@vulpiusklinik.de., Langer MF; Unfall-, Hand- und Wiederherstellungschirurgie, Universitätsklinikum Münster, Münster, Deutschland., Hohendorff B; Hand-, Ästhetische, Plastische Chirurgie, Elbe Kliniken, Stade, Deutschland., Müller LP; Klinik und Polyklinik für Orthopädie und Unfallchirurgie, Universitätsklinikum Köln, Köln, Deutschland., Unglaub JM; Handchirurgie, Vulpius Klinik, Vulpiusstr. 29, 74906, Bad Rappenau, Deutschland., Hahn P; Handchirurgie, Vulpius Klinik, Vulpiusstr. 29, 74906, Bad Rappenau, Deutschland., Krimmer H; Zentrum für Hand- und Fußchirurgie, Krankenhaus St. Elisabeth, Ravensburg, Deutschland., Spies CK; Handchirurgie, Vulpius Klinik, Vulpiusstr. 29, 74906, Bad Rappenau, Deutschland.
Jazyk: němčina
Zdroj: Der Orthopade [Orthopade] 2017 Jan; Vol. 46 (1), pp. 93-110.
DOI: 10.1007/s00132-016-3347-5
Abstrakt: Fractures of the distal radius are very common. The majority of patients are elderly females. High impact trauma are often responsible for fractures in young men. Clinical and radiological diagnostics, including computer-assisted tomography (CAT) scan, are generally sufficient. The indication for conservative treatment is still recommended for specific fracture patterns. Application of palmar locking plates after open reduction proved to be efficacious for the majority of fracture patterns. Furthermore, precise detection and treatment of concomitant lesions are mandatory in order to prevent complications.
Databáze: MEDLINE