Abstrakt: |
Abstract: a_1 Cíle. Studie zjišťuje, jaké typy nevhodného chování ve škole vnímají čeští vysokoškoláci jako podvádění, do jaké míry je odsuzují a zda existuje vztah mezi četností jednání, postoji k tomuto jednání a morálním idealismem a relativismem studentů. Soubor. Soubor zahrnoval studenty bakalářských oborů tří fakult Jihočeské univerzity (N = 136). U respondentů bylo anonymním dotazníkovým šetřením zjišťováno, jak často se ve škole chovali způsobem, jenž se dá vnímat jako podvádění, na jejich postoje k tomuto chování, stejně jako na míru jejich morálního idealismu a relativismu. Hypotézy. Byly ověřovány následující hypotézy: 1. z hlediska školního podvádění odlišují studenti několik typů nevhodného chování, a to podle toho, jak velkou závažnost mu připisují; 2. existuje závislost mezi postoji vysokoškoláků k nevhodnému chování ve škole a četností výskytu tohoto chování; 3. tolerance nevhodného chování může souviset s morálním idealismem a relativismem studentů. Statistická analýza. K ověření hypotéz byla použita faktorová analýza, korelační a regresní analýza. |