School case studies: Stories of self-evaluation

Autor: J. Vašťatková Poláchová
Jazyk: Czech<br />English<br />Slovak
Rok vydání: 2014
Předmět:
Zdroj: Pedagogická Orientace, Vol 23, Iss 6 (2014)
Druh dokumentu: article
ISSN: 1211-4669
1805-9511
DOI: 10.5817/PedOr2013-6-810
Popis: Příspěvek je věnován autoevaluaci jako strategii ovlivňující kvalitu vzdělávání a podporující rozvoj škol zevnitř. Představuje metodologii vzniku 30 případových studií českých škol, které zachycují průběh i souvislosti autoevaluace. Analýza výstupů studií psaných ve formě příběhů škol pak umožňuje stanovit závěry o charakteru autoevaluačních procesů z hlediska zavádění změny. Ukazuje, že se autoevaluace pozvolna a postupně dostává do života českých škol. V centru zájmu je i posouzení přínosu zvoleného výzkumného designu pro metodologii vícepřípadových studií.
Databáze: Directory of Open Access Journals