Názory žáků a učitelů na učebnice přírodopisu

Autor: L. Hrabí
Jazyk: Czech<br />English<br />Slovak
Rok vydání: 2007
Předmět:
Zdroj: Pedagogická Orientace, Vol 17, Iss 4 (2007)
Druh dokumentu: article
ISSN: 1211-4669
1805-9511
Popis: Článek obsahuje názory žáků a učitelů na naše učebnice přírodopisu. Výzkum byl realizován na deseti základních školách (6. až 9. ročník). Získané údaje dokumentují, že současné učebnice přírodopisu se liší zpracováním jednotlivých tematických celků. Zájem žáků o tento předmět je nejvyšší v 7. ročníku, pak klesá. Nejobtížnější je pro ně učivo 8. ročníku a nejméně zajímavé se ukazují tematické celky v učebnicích pro 9. ročník. Názory učitelů jsou blízké názorům žáků. Podle jejich sdělení nejlépe vyhovují učebnice nakladatelství SCIENTIA a SPN. Doporučují zredukovat objem učiva v učebnicích pro 8. ročník a snížit množství odborných termínů.
Databáze: Directory of Open Access Journals