Zobrazeno 1 - 10
of 3 123
pro vyhledávání: '"yorgos lanthimos"'
Autor:
Heidi Ka-Sin Lee
Publikováno v:
Spectator: The University of Southern California Journal of Film & Television; Fall2024, Vol. 44 Issue 2, p19-29, 11p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Svitlana Pereplotchykova
Publikováno v:
Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Літературознавство. Мовознавство. Фольклористика, Iss 1(33) (2023)
Ancient Greek subjects preserve their relevance in our times through their timeless, profound and comprehensive consideration of the human soul and interpersonal relations, which remain unchanged throughout the centuries in accordance with human natu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/51393d90f8f54acbab43581cf0672cf3
Autor:
Eddie Falvey
From the critical and commercial fanfare his films generate, it is largely understood that Yorgos Lanthimos is one of the more interesting filmmakers to have emerged out of the new century. A markedly transnational filmmaker, between Dogtooth and The
Autor:
Alberto Brodesco
Publikováno v:
Cinergie, Iss 24, Pp 173-175 (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f17597bcf7ba4ecbbf706c1e3faa29f0
Autor:
Oktan Kevser Akyol
Publikováno v:
Acta Universitatis Sapientiae: Film and Media Studies, Vol 23, Iss 1, Pp 176-190 (2023)
The article discusses The Lobster (2015) by Yorgos Lanthimos in connection with the concepts of transcendence and immanence, morality and ethics. This film is a dystopia that critically reveals the relationship between modernity and morality and draw
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/05679b00279e4459ba4fa337ad35afe0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Cristóbal Escobar
Publikováno v:
NECSUS, Vol 12, Iss 2, Pp 254-271 (2023)
Yorgos Lanthimos’ The Lobster, a surrealist black comedy that satirises the ideological formation of the couple, portrays three different spaces to represent the conformism of political alliances in contemporary culture. This tripartite structure
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b470a2d5392b484596eebd289530d426
Autor:
AKŞİT, Onur
Publikováno v:
Turkish Online Journal of Design, Art & Communication; Oct2024, Vol. 14 Issue 4, p1076-1087, 12p