Zobrazeno 1 - 10
of 638
pro vyhledávání: '"world knowledge"'
Autor:
Cameron R. Jones, Benjamin Bergen
Publikováno v:
Language and Cognition, Vol 16, Pp 1182-1213 (2024)
To what extent can statistical language knowledge account for the effects of world knowledge in language comprehension? We address this question by focusing on a core aspect of language understanding: pronoun resolution. While existing studies sugges
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/df32a40045f548c8aa98898015120836
Autor:
Beal, Brent D.1, Tarter, Jim1
Publikováno v:
Journal of Case Studies. 2013, Vol. 31 Issue 2, p98-113. 16p.
Autor:
Beal, Brent D.1, Tarter, Jim1
Publikováno v:
Journal of Critical Incidents. Oct2013, Vol. 6, p67-70. 4p.
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 239, Iss , Pp 103997- (2023)
Previous reviews of the nature and consequences of adult-child book reading have focused on seeking impacts of interactive reading on the acquisition of vocabulary and emergent literacy skills. In this systematic review we examined to what extent the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c5ea2631a68d43bdbc46ce311747ae99
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Lener, Edward, Dillon, Cy
Publikováno v:
Virginia Libraries. Jan-Mar2010, Vol. 56 Issue 1, p5-9. 5p.
Autor:
Martin, Mirta M.1
Publikováno v:
BizEd. Nov/Dec2010, Vol. 9 Issue 6, p40-43. 4p.
Publikováno v:
Frontiers in Communication, Vol 7 (2022)
IntroductionMood is a constant in our daily life and can permeate all levels of cognition. We examined whether and how mood influences the processing of discourse content that is relatively neutral and not loaded with emotion. During discourse proces
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1e9bf876ae754500b8924adcb92a2d38
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.