Zobrazeno 1 - 10
of 237
pro vyhledávání: '"word superiority"'
Autor:
Timothy R. Jordan, Aziz M. Akkaya, Fatma Zehra Göçmüş, Aleynanur Kalan, Ebru Morgul, Kübra Önalan, Mercedes Kier Sheen
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
The study of word recognition has been influenced greatly by findings obtained when visual stimuli are presented very briefly. Under these conditions, a great deal of evidence suggests that words are perceived better than nonwords, and even single le
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4b2c5b8d949b43b1a258d1b8bdee9038
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 238, Iss , Pp 103986- (2023)
The Word Superiority Effect (WSE) refers to the phenomenon where a single letter is recognized more accurately when presented within a word, compared to when it is presented alone or in a random string. However, previous research has produced conflic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cab09d6d1d0942958004111f196c744a
Autor:
Aliette Lochy, Christine Schiltz
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 8, Iss 2, Pp 244-258 (2022)
Neuropsychological case-studies suggested that dates and encyclopedic numbers may be processed differently than unknown numbers. However, this issue was seldom investigated in healthy participants. Therefore, it is unclear whether known dates are rea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b3c204f914164b1f88c933e551f30f27
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
IntroductionRecent research has reported that adding non-existent diacritical marks to a word produces a minimal reading cost compared to the intact word. Here we examined whether this minimal reading cost is due to: (1) the resilience of letter dete
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/697282942ea64bf8926b1e1ba6ed1688
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
In this study, we examined the word superiority effect in Arabic and English, two languages with significantly different morphological and writing systems. Thirty-two Arabic–English bilingual speakers performed a post-cued letter-in-string identifi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4fc8e3468c1f4a00a491d7ac773a097a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 8 (2017)
Most models of reading agree that visual word recognition is underpinned by a highly interactive network in which both bottom–up and top–down processes contribute. What remains unknown is whether evidence of top–down effects upon letter process
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b1e6f8c01da94224acf24b9c226e3399