Zobrazeno 1 - 10
of 612
pro vyhledávání: '"word comprehension"'
Autor:
Jiao Zhang, Lin Fan
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ca59f19a5c134188b55d1a243880c647
Publikováno v:
TIPA. Travaux interdisciplinaires sur la parole et le langage, Vol 38 (2023)
How people produce and perceive words is one of the core questions in language research, as words are the basis of communication about the world. While it seems simple, producing and comprehending words is actually quite a complex task with multiple
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/55e1f68f9c8b4293b9cd0f1801cec0a8
Autor:
Jiao Zhang, Lin Fan
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Executive functions (EFs) have great impact on language control indexed by language switch costs during production-based language switching. Yet, how they influence language control during comprehension-based language switching between embodied first
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cd990de4532e47348b9ea5b2547ce28a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Erlin Fitria, Oktavia Hardiyantari
Publikováno v:
Tadris: Jurnal Keguruan dan Ilmu Tarbiyah, Vol 6, Iss 1, Pp 151-162 (2021)
The inability to receive excitatory voice experienced by the student with hearing impairments presents diverse impacts. The impacts include difficulties in understanding the information that others convey, lengthy understanding sentences, and holding
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7c748b00f8bd4b4496d7648d51dd7185
Publikováno v:
Research in English Language Pedagogy, Vol 9, Iss 2, Pp 453-472 (2021)
The present research scrutinized the effectiveness of using technology and multimedia in smart classrooms on improving reading disorders, word chain, and word comprehension in late learning students. For this purpose, 34 male students with reading di
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/36d3464e74dc496e9fa6bd15a08561d0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Work with the looking-while-listening (LWL-) paradigm suggested that 6-month-old English-learning infants associated several labels for common nouns with pictures of their referents: While one distractor picture was present, infants systematically fi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c0125bfb26524cb79672040be1f5494a
Autor:
Ibrich Bousard, Marc Brysbaert
Publikováno v:
Psychologica Belgica, Vol 61, Iss 1 (2021)
We introduce a new Dutch receptive vocabulary test, the Dutch auditory & image vocabulary test (DAIVT). The test is multiple choice and assesses vocabulary knowledge for spoken words. The measure has an online (available at 'https://tpsurvey.ugent.be
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3159f55bac1c4246a109ae18a6159546
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.