Zobrazeno 1 - 10
of 903
pro vyhledávání: '"wisc-iv"'
Autor:
Rocío Juárez Ruiz de Mier, Rocío Lavigne Cerván, Manuel Torrecillas Martínez, Ignasi Navarro Soria
Publikováno v:
Revista Discapacidad, Clínica, Neurociencias, Vol 11, Iss 1, Pp 55-68 (2024)
El actual estudio nace de la inquietud que ha surgido en los últimos años sobre el Trastorno de Déficit de Atención e Hiperactividad (TDAH) y el Tempo Cognitivo Lento (TCL). En especial sobre cuan independientes son estos trastornos entre sí, co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9e913e4188d84d5eadd2a16cc1de2537
Publikováno v:
International Journal of Educational Psychology, Vol 1, Iss 1 (2024)
Grade repetition is an issue with important educational implications. This study analyzes the effect of cognitive variables, socio-economic status, as well as the interaction of socio-economic status with ethnic origin, on the probability of not repe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e3a6fe4955ec4d388869f1fd7f7aa0ec
Publikováno v:
Neuropsychiatric Disease and Treatment, Vol Volume 19, Pp 1207-1219 (2023)
Qionglin Zhou,1,* Xiaoshan Ye,1,* Chongxia Wei,2,* Yufan Wu,1 Pengcheng Ren,1 Xuewei Lin,2 Ling Li,2 Wei Xiang,1,2 Le Xiao1,2 1Hainan Medical University, Haikou, People’s Republic of China; 2Hainan Women and Children’s Medical Center,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b7a46d0c02524f039e7ee536961f8f4e
Autor:
Federica Morelli, Guido Catalano, Ilaria Scognamillo, Nicolò Balzarotti, Antonella Luparia, Lucrezia Olivier, Chiara Bertone, Monica Gori, Sabrina Signorini
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 13, Iss 9, p 1348 (2023)
Though considered a benign condition, idiopathic infantile nystagmus (IIN) may be associated with decreased visual acuity and oculo-motor abnormalities, resulting in developmental delays and poor academic performance. Nevertheless, the specific visua
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ad4459c8d9e149a1adb11aa18bde66f4
Publikováno v:
Revista Costarricense de Psicología, Vol 40, Iss 2, Pp 187-214 (2021)
La utilización de pruebas psicológicas validadas y de confiabilidad comprobadas aportan evidencias valiosas al profesional en una multiplicidad de actividades, que comprenden desde el diagnóstico, el plan y el seguimiento de tratamiento hasta la s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dae9372413804d4f899d1f04030f5391
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Çelik, Cihat
Publikováno v:
Klinik Psikoloji Dergisi / Journal of Clinical Psychology Research. 5(2):183-201
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=982885
Autor:
Martina Barthold, Anne Jurkutat, Regina Goetz, Lucia Schubring, Juliane Spiegler, Ann-Sophie Fries, Lucia Kiesel, Joerg Klepper
Publikováno v:
Children, Vol 10, Iss 4, p 681 (2023)
The aim of this research was to characterize cognitive abilities in patients with Glut1-Deficiency syndrome (Glut1DS) following ketogenic diet therapy (KDT). Methods: The cognitive profiles of eight children were assessed using the Wechsler Intellige
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f5abeb1ccaa14aefb67ad0fa4d99cf7d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.