Zobrazeno 1 - 10
of 158
pro vyhledávání: '"willingness to communicate (WTC)"'
Autor:
Gengchun Li
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
With the burgeoning research on positive psychology, grit has gradually attracted scholarly attention in the field of L2 acquisition, and it has been shown to be a significant positive predictor of L2 achievements and outcomes. However, despite being
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f627e36784f740b0b5a4dd8f1a425439
Autor:
Majid Sadoughi, S. Yahya Hejazi
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 248, Iss , Pp 104367- (2024)
As various contextual and individual difference factors determine how and when mindsets may influence learning outcomes, burgeoning L2 research has recently addressed the role of growth language mindset (GLM) in different learning outcomes such as L2
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b364796714704774b1e3e934a62d2048
Publikováno v:
Language Testing in Asia, Vol 14, Iss 1, Pp 1-31 (2024)
Abstract The assessment encompasses essential concepts and their related measures about the information gathered. The conceptualization within a study becomes imperative to ascertain the corresponding variables and establish appropriate methodologies
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0cb34c80bb77402cbf43fbc2bb54e9f6
Autor:
Li Hu, Yongliang Wang
Publikováno v:
BMC Psychology, Vol 11, Iss 1, Pp 1-10 (2023)
Abstract Background Teacher-student interactions and proximity have been shown influential in second/foreign (L2) education. However, the role of L2 teachers’ immediacy behaviors on students’ willingness to communicate (WTC) and academic engageme
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9ff416bd8c2a49d390afdba6d5a81329
Publikováno v:
Journal of Language Horizons, Vol 6, Iss 3, Pp 115-135 (2022)
The current study examined the impact of online planning and strategic planning in the context of task-based computer-assisted language learning (CALL) on Willingness to Communicate (WTC). Initially, the Oxford Placement Test (OPT) was administered t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2f475d61c327443c9a6b3f622fcf01bc
Autor:
Satima Rotjanawongchai
Publikováno v:
Journal of Language and Education, Vol 9, Iss 3 (2023)
Background: Although previous studies have reported WTC variables in the EFL context, limited studies have investigated learners’ perceptions of WTC outside the classroom. In addition, insights into learners’ perceptions from qualitative data hav
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/42b73a4561924cdeb5fac543ddabd59c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.