Zobrazeno 1 - 10
of 401
pro vyhledávání: '"whole number knowledge"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal for Research in Mathematics Education, 1996 May 01. 27(3), 354-379.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/749369
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 3, Iss 1, Pp 31-57 (2017)
When children learn about fractions, their prior knowledge of whole numbers often interferes, resulting in a whole number bias. However, many fraction concepts are generalizations of analogous whole number concepts; for example, fraction division and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bad3e1e6a7e747278c0a2cb3ccc6947b
Autor:
Elena R Leib, Ariel Starr, Jessica Wise Younger, Project iLead Consortium, Silvia A. Bunge, Melina Uncapher, Miriam Rosenberg-Lee
The present study tests two predictions stemming from the hypothesis that a source of difficulty with rational numbers is interference from whole number magnitude knowledge. First, inhibitory control should be an independent predictor of fraction und
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::fc13cd7d8695bfe1e70f0ab6cf96071b
https://doi.org/10.31234/osf.io/rwnbh
https://doi.org/10.31234/osf.io/rwnbh
Autor:
Christine MacKechnie
Publikováno v:
Journal of Teaching and Learning, Vol 11, Iss 1 (2017)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9fdee7db0455491785e8186ef164ad4c
Autor:
Hunting, Robert P
Publikováno v:
In Journal of Mathematical Behavior 2003 22(3):217-235
Disparate approaches to assessment pursue differing purposes. Clinical assessment interviews like the Australian early numeracy interview (ENI; Clarke et al. 2002) or its German version ElementarMathematisches BasisInterview (EMBI; Peter-Koop et al.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::ce9415574b7873a6687f6efd3db2f61e
https://doi.org/10.1007/s13394-019-00296-9
https://doi.org/10.1007/s13394-019-00296-9
Autor:
Sidney, Pooja, Alibali, Martha
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 3, Iss 1, Pp 31-57 (2017)
When children learn about fractions, their prior knowledge of whole numbers often interferes, resulting in a whole number bias. However, many fraction concepts are generalizations of analogous whole number concepts; for example, fraction division and