Zobrazeno 1 - 10
of 60
pro vyhledávání: '"white innocence"'
Autor:
Le, Anh-Thuy H., author
Publikováno v:
Antiblackness and the Stories of Authentic Allies : Lived Experiences in the Fight Against Institutionalized Racism, 2024.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780197642535.003.0034
Autor:
Wekker, Gloria1 g.d.wekker@uu.nl
Publikováno v:
Dutch Crossing. Nov2022, Vol. 46 Issue 3, p201-213. 13p.
Autor:
Andeweg, Agnes1 a.andeweg@uu.nl
Publikováno v:
Dutch Crossing. Nov2022, Vol. 46 Issue 3, p230-243. 14p.
Autor:
Leila Benhadjoudja
Publikováno v:
Revue d'Études Autochtones, Vol 53, Iss 1 (2023)
La pièce de théâtre Kanata, mise en scène par le dramaturge québécois Robert Lepage et jouée par la troupe française du Théâtre du Soleil, avait provoqué une forte polémique au Québec, où de nombreux artistes et militants Autochtones on
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/11e5c4302efb4260bc83ebff19b0b572
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
James Baldwin Review, Vol 6, Iss 0, Pp 176-198 (2020)
James Baldwin’s writing, his persona, as well as his public speeches, interviews, and discussions are undergoing a renewed reception in the arts, in queer and critical race studies, and in queer of color movements. Directed by Raoul Peck, the film
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c00b7f61b51b4964bb2a742881318d2f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
DiGeSt. Journal of Diversity and Gender Studies, 2018 Jan 01. 5(1), 67-82.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/10.11116/digest.5.1.4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tiffanie Lewis-Durham
Publikováno v:
Education Policy Analysis Archives, Vol 28, Iss 0 (2020)
The term “equity” is widely used by educational policy makers to describe myriad programs and practices aimed at closing the supposed racial achievement gap. Research about the way equity has been used in these policies typically explores how pol
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/333e9a614f4b49eb9aca169c1d80f9ea