Zobrazeno 1 - 10
of 164
pro vyhledávání: '"wheelchair skills"'
Autor:
K. L. Best, P. W. Rushton, J. Sheriko, K. P. Arbour-Nicitopoulos, T. Dib, R. L. Kirby, M. E. Lamontagne, S. A. Moore, B. Ouellet, F. Routhier
Publikováno v:
BMC Pediatrics, Vol 23, Iss 1, Pp 1-9 (2023)
Abstract Background Self-directed mobility during childhood can influence development, social participation, and independent living later in life. For children who experience challenges with walking, manual wheelchairs (MWCs) provide a means for self
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3d36a8a3e49c42ffa66b8a2d8b9ac2b5
Publikováno v:
Medicina, Vol 59, Iss 9, p 1610 (2023)
Background and Objectives: This study aimed to evaluate the effectiveness of a wheelchair skills training program (WSTP) in improving sitting balance and pulmonary function in patients with chronic tetraplegia resulting from cervical spinal cord inju
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ae76e1a66afd4ca3892bfc18041355e6
Autor:
Ouédraogo, Fatimata
Introduction : Bien que les bienfaits de l’Activité Physique (AP) soient largement reconnus, les Utilisateurs de Fauteuil roulant Manuel Pédiatriques (UFMP) ne respectent pas les recommandations canadiennes en matière d’AP quotidienne. Les cou
Autor:
Geneviève Daoust, Paula W. Rushton, Marissa Racine, Karolann Leduc, Najoua Assila, Louise Demers
Publikováno v:
BMC Pediatrics, Vol 21, Iss 1, Pp 1-13 (2021)
Abstract Background Backed by over 20 years of research development, the Wheelchair Skills Program (WSP) has proven to be a safe and effective program to improving wheelchair skills for adult wheelchair users. However, evidence is lacking for the ped
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2c97a860638747e69425a681bc985044
Publikováno v:
Disabilities; Volume 2; Issue 1; Pages: 96-118
Background: Many children with spina bifida and/or hydrocephalus use manual wheelchairs. However, training to ensure appropriate wheelchair use is limited and informal, and this negatively impacts daily activity and participation. Evidence suggests f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.