Zobrazeno 1 - 10
of 38
pro vyhledávání: '"wheel-rail tribology"'
Publikováno v:
Tribology in Industry, Vol 46, Iss 3, Pp 418-431 (2024)
This study investigates the potential of applying water to the wheel-rail contact to reduce squealing noise. For this purpose, a twin-disc device with a single tram wheel and real wheel suspension stiffnesses was developed. Three types of tests were
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/850923a25e3945dc9d72f5584345e906
Autor:
Václav Navrátil, Radovan Galas, Milan Klapka, Daniel Kvarda, Milan Omasta, Lubing Shi, Haohao Ding, Wen-Jian Wang, Ivan Křupka, Martin Hartl
Publikováno v:
Tribology in Industry, Vol 44, Iss 3, Pp 361-373 (2022)
This study aimed tofind an appropriate content of water-based friction modifier that will be able to reduce squeal noise without a significant impact on the coefficient of adhesion. A twin-disc machine was used, and the angle of attack of 4° simulat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a15d94faef85430ab0a63c3cfd9c88cd
Autor:
Daniel Kvarda, Simon Skurka, Radovan Galas, Milan Omasta, Lu-bing Shi, Haohao Ding, Wen-jian Wang, Ivan Krupka, Martin Hartl
Publikováno v:
Engineering Science and Technology, an International Journal, Vol 35, Iss , Pp 101100- (2022)
The effect of top of rail lubricant composition on adhesion has been investigated using a laboratory ball-on-disc tribometer. Rheological properties were analysed using viscosimeter and high pressure torsion device. As a base medium, a biodegradable
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5a727fa3641640959f6717dc6982786a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
WIT Transactions on The Built Environment.
Publikováno v:
Proceedings, Vol 2, Iss 16, p 1145 (2018)
The objective of this study was to investigate the influence of solid particles of talc in water contaminated wheel-rail contact. The main aim was to identify situations where low adhesion can occur and define properties that impact the drop of adhes
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2a1b65cedbcb4baaa6f2305a316601fb
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.