Zobrazeno 1 - 10
of 149
pro vyhledávání: '"walking in place"'
Autor:
Takashi Ota, Keigo Matsumoto, Kazuma Aoyama, Tomohiro Amemiya, Takuji Narumi, Hideaki Kuzuoka
Publikováno v:
Frontiers in Virtual Reality, Vol 5 (2024)
This study aimed to develop an effective VR locomotion technique for walking through virtual environments with sloped ground. Thus, this paper presents a novel method for inducing the sensation of walking on a slope in walking-in-place (WIP) using an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ffe06f094a73495195f946b56ba9e148
Autor:
Domna Banakou, Mel Slater
Publikováno v:
Frontiers in Virtual Reality, Vol 4 (2023)
Moving through a virtual environment that is larger than the physical space in which the participant operates has been a challenge since the early days of virtual reality. Many different methods have been proposed, such as joystick-based navigation,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/acbcb917d5b24c9f9a8ef88c9140d8ad
Publikováno v:
Journal of Computer Science and Technology, Vol 23, Iss 2 (2023)
Exergames are a good alternative to perform physical activity while being entertained with a video game. This paper reviews the history of exergames with walkin-place mechanisms for locomotion, and presents the development of a prototype video game c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b7e5af940dfc43c9b30e6f555f9b4c5a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 7, Pp 183985-183995 (2019)
The concept of mobile Virtual Reality (VR) headset that utilize mobile smartphone as the main display and processing device has successfully achieved a low-cost but yet feasible method to implement VR for a mobile user. However, locomotion in mobile
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a83b83c9e483479b86b7e1a677a39628
Publikováno v:
Royal Society Open Science, Vol 8, Iss 9 (2021)
Virtual reality applications depend on multiple factors, for example, quality of rendering, responsiveness, and interfaces. In order to evaluate the relative contributions of different factors to quality of experience, post-exposure questionnaires ar
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/62205fbe7f884a16a6ab29aa22499d9f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 7, Pp 183985-183995 (2019)
The concept of mobile Virtual Reality (VR) headset that utilize mobile smartphone as the main display and processing device has successfully achieved a low-cost but yet feasible method to implement VR for a mobile user. However, locomotion in mobile