Zobrazeno 1 - 10
of 6 199
pro vyhledávání: '"walking in place"'
Autor:
Takashi Ota, Keigo Matsumoto, Kazuma Aoyama, Tomohiro Amemiya, Takuji Narumi, Hideaki Kuzuoka
Publikováno v:
Frontiers in Virtual Reality, Vol 5 (2024)
This study aimed to develop an effective VR locomotion technique for walking through virtual environments with sloped ground. Thus, this paper presents a novel method for inducing the sensation of walking on a slope in walking-in-place (WIP) using an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ffe06f094a73495195f946b56ba9e148
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Walking-in-place (WIP) is a locomotion technique that enables users to "walk infinitely" through vast virtual environments using walking-like gestures within a limited physical space. This paper investigates alternative interaction schemes for WIP, a
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2205.04845
Autor:
Domna Banakou, Mel Slater
Publikováno v:
Frontiers in Virtual Reality, Vol 4 (2023)
Moving through a virtual environment that is larger than the physical space in which the participant operates has been a challenge since the early days of virtual reality. Many different methods have been proposed, such as joystick-based navigation,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/acbcb917d5b24c9f9a8ef88c9140d8ad
Generating forward-backward self-representation leg animation in virtual environments for walking-in-place (WIP) techniques is an underexplored research topic. A challenging aspect of the problem is to find an appropriate mapping from tracked vertica
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2112.12466
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kim, Woojoo, Xiong, Shuping
Publikováno v:
In International Journal of Human - Computer Studies August 2021 152
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 7, Pp 183985-183995 (2019)
The concept of mobile Virtual Reality (VR) headset that utilize mobile smartphone as the main display and processing device has successfully achieved a low-cost but yet feasible method to implement VR for a mobile user. However, locomotion in mobile
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a83b83c9e483479b86b7e1a677a39628