Zobrazeno 1 - 10
of 40
pro vyhledávání: '"visual metonymy"'
Autor:
Deo S. Ngonyani
Publikováno v:
Nordic Journal of African Studies, Vol 33, Iss 2 (2024)
This paper examines the cartoons of Marco Tibasima, which portray the education system of Tanzania as dysfunctional and heading towards a bleak future. Through cartoons published in Habari Leo, NGO booklets, and on his blog, Tibasima provides a diagn
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/02695d2a5245429297bf4758ab73b7d4
Autor:
Virág, Ágnes
Publikováno v:
Intersections. East European Journal of Society and Politics. 8(3):126-146
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1075557
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Genova, Dafina
Publikováno v:
The European Journal of Humour Research. 6(1):85-99
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=951948
Autor:
Genova, Dafina
Publikováno v:
Български фолклор / Bulgarian Folklore. XLIV(2):185-203
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=690848
Autor:
Dafina Ivanova Genova
Publikováno v:
The European Journal of Humour Research, Vol 6, Iss 1, Pp 85-99 (2018)
The article focuses on the interpretation of political cartoons and the means of expression a cartoonist uses to convey a message: visual metaphors, visual metonymies as well as metaphors inferred from the image and/or text. The metaphors and visual
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8f11f9b8d7974d84960e592715d9a8e7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Marianna Bolognesi
Publikováno v:
RiCognizioni, Vol 6, Iss 12 (2019)
This paper outlines and discusses the main findings and the main open issues related to the analysis of figurative language (in particular, metaphor and metonymy) used within the genre of advertising and social campaigns. The issues hereby addressed
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/948dc5fa6b3345e9b840ccbe46884b23
Autor:
Hubert Kowalewski
Publikováno v:
The Comics Grid: Journal of Comics Scholarship, Vol 8, Iss 0 (2018)
This article explores the role of conceptual proximity as a parameter of salience in visual metonymies. The study discusses visual metonymy as a type of conceptual metonymy understood as a way of referring to one concept (the target) via another conc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3f93593e6fb746a3acef18af14aebaa1