Zobrazeno 1 - 10
of 16
pro vyhledávání: '"vinko globokar"'
Autor:
Beguš, Jelena Janković1 jelenaforfree@gmail.com
Publikováno v:
New Sound: International Magazine for Music. 2014, Issue 44, p203-207. 5p.
Autor:
Beguš, Jelena Janković1 jelenaforfree@gmail.com
Publikováno v:
New Sound: International Magazine for Music. 2014, Issue 44, p203-207. 5p.
Autor:
Niall O’Loughlin
Publikováno v:
Muzikološki Zbornik, Vol 50, Iss 1, Pp 97-105 (2014)
Globokar’s rare excursions into folklore include the two Études pour folklora of 1968 which imitate the techniques of folk musicians in Bosnia and Macedonia and Élegie balkanique of 1992 which laments the Balkan tragedy in musical and verbal term
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bdd9e3f1418e49e08db3a9aace753625
Autor:
Stefanija, Leon
Publikováno v:
Ars Academica. (2):62-70
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=768408
Autor:
Tjaša Ribizel
Publikováno v:
Muzikološki Zbornik, Vol 46, Iss 1, Pp 73-79 (2010)
Prispevek želi opozoriti na določene vzporednice med ustvarjalnostjo Vinka Globokarja in surrealizmom. Te vzporednice so podrobneje prikazane s pomočjo analize skladbe Zlom. Pri tem so izpostavljene tri ravni ustvarjanja in te so tehnična plat, p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/517f756211994d92ac15d1bf4c5730cf
Autor:
Pietro Cavallotti
In the late 60’s and early 70’s the topic of free improvisation has played an important role at the Summer Courses in Darmstadt. Particularly significant were the seminars of Vinko Globokar (with the group New Phonic Art) in 1970, especially focu
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::1a56200af9e0c75964a8caa766d2a04f
http://hdl.handle.net/2318/1772225
http://hdl.handle.net/2318/1772225
Autor:
Daniela Rocha de Oliveira
Publikováno v:
Repositório Institucional da UFMG
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
CNPq - Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico O foco desta dissertação consiste na busca por subsídios conceituais, ferramentas interpretativas sobre o uso da voz em um contexto de performance de obras do gênero Teatro In
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3056::a9b7cda7bb514c5cc71b634b6768df05
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.