Zobrazeno 1 - 10
of 12
pro vyhledávání: '"van hiele's model"'
Publikováno v:
Facta Universitatis. Series, Teaching, Learning and Teacher Education, Vol 6, Iss 2, Pp 155-167 (2023)
A theoretical framework that provides a foundation for understanding the process of forming geometric concepts is the van Hiele’s model of the development of geometric thinking, which follows the students’ progress with a hierarchically arranged
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ed036960e79b487b883d4be49a502d31
Publikováno v:
Assensus, Vol 3, Iss 4, Pp 49-59 (2018)
This article shows a report of the research “Didactic Strategies to Strengthen Geometric Thinking Applying Computational Technologies and the Van Hiele Model”, product of the authors' degree work within the framework of the Master in Education of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/993e917595dd4d9086b0a41b7dc0aa13
Publikováno v:
Praxis, Vol 11, Iss 1, Pp 30-46 (2015)
In this research pedagogic influence of a dynamic geometry software in the geometric perception of the trigonometry functions sine, cosine and tangent, using Van Hiele’s model, which not only helps guide the process of learning in geometry having a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e5e84a1582864fbdb0cbe4f8023a5888
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Praxis, Vol 11, Iss 1, Pp 30-46 (2015)
Esta investigación permite evidenciar las implicaciones pedagógicas de un software de geometría dinámica en la percepción geométrica de las funciones trigonométricas seno, coseno y tangente, mediante el modelo de razonamiento de Van Hiele, el
Publikováno v:
Academia y Virtualidad; Vol. 6 No. 1 (2013): january-december ; 167-180
Academia y Virtualidad; Vol. 6 Núm. 1 (2013): enero-junio; 167-180
Academia y Virtualidad; v. 6 n. 1 (2013): janeiro-dezembro; 167-180
Academia y Virtualidad; Vol 6 No 1 (2013); 167-180
Academia y Virtualidad; Vol. 6 Núm. 1 (2013); 167-180
Academia y Virtualidad; Vol. 6 Núm. 1 (2013): enero-junio; 167-180
Academia y Virtualidad; v. 6 n. 1 (2013): janeiro-dezembro; 167-180
Academia y Virtualidad; Vol 6 No 1 (2013); 167-180
Academia y Virtualidad; Vol. 6 Núm. 1 (2013); 167-180
This research analysed a mathematical reasoning given by three blind students by applying the Van Hiele model for a learning process of geometry. It was conducted at IED Jose Felix Restrepo, night shift, in Bogota City. Under this model, mathematical
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::89d7072aa4bb56e83171775fbc7d2f41
https://hdl.handle.net/10654/42405
https://hdl.handle.net/10654/42405
El presente Trabajo Final de Maestría se orienta al diseño de una estrategia didáctica de enseñanza de los conceptos de área y de perímetro de figuras geométricas, mediada por procesos tecnológicos, y su aplicación con el fin de mejorar el p
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1326::8c7ce97ac1ecc07308ca0b9a8c2c2aa8
http://bdigital.unal.edu.co/52860/
http://bdigital.unal.edu.co/52860/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.