Zobrazeno 1 - 10
of 16
pro vyhledávání: '"values-based design"'
Autor:
Denis Larrivee, Jennifer French, Alberto Antonietti, Zach McKinney, Noeline W. Prins, Joana Soldado-Magraner, Michael J. Young, Laura Y. Cabrera
Publikováno v:
Journal of Responsible Innovation, Vol 11, Iss 1 (2024)
Advances in medical neurotechnology (MNT) have the potential to improve the evaluation and management of conditions of the nervous system. Meanwhile, increasing concern over ethical questions and risks posed by these technologies has prompted various
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2d8b3fa7721e4f998950ceefda2dc4f1
Autor:
Lilia Brahimi, Gautham Krishnaraj, John Pringle, Lisa Schwartz, Dónal O’Mathúna, Matthew Hunt
Publikováno v:
Canadian Journal of Bioethics, Vol 6, Iss 2 (2023)
The humanitarian sector continually faces organizational and operational challenges to respond to the needs of populations affected by war, disaster, displacement, and health emergencies. With the goal of improving the effectiveness and efficiency of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/673d7a852cd646d58b0b571b0c72f065
Autor:
Spyros Bofylatos, Taxiarxis Balaskas
Publikováno v:
FORMakademisk, Vol 16, Iss 1 (2023)
The starting point of this study is the prehistoric “teganoschemo” archaeological find of the Syros-Keros civilization in the Aegean Sea. These artifacts have been causing debates among archaeologists as their raison d'être is still contested. T
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f5d6deffe879483da709bcbaedc6e526
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Brahimi, Lilia, Krishnaraj, Gautham, Pringle, John, Schwartz, Lisa, O’Mathúna, Dónal, Hunt, Matthew
Publikováno v:
Canadian Journal of Bioethics / Revue canadienne de bioéthique; Vol. 6 No. 2 (2023): Open Issue; 1-10
Canadian Journal of Bioethics / Revue canadienne de bioéthique; Vol. 6 No 2 (2023): Numéro hors-thème; 1-10
Canadian Journal of Bioethics / Revue canadienne de bioéthique; Vol. 6 No 2 (2023): Numéro hors-thème; 1-10
The humanitarian sector continually faces organizational and operational challenges to respond to the needs of populations affected by war, disaster, displacement, and health emergencies. With the goal of improving the effectiveness and efficiency of
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Eriksson, E, Hansen, A-M S & Nilsson, E M 2022, ' Envisioning Future Scenarios: Teaching and Assessing Values-based Design Approaches ', Interaction Design and Architecture(s), no. 51, pp. 132-151 . https://doi.org/10.55612/s-5002-051-006
This article addresses the need for teaching materials and systematized methods for teaching and assessing values-based design approaches. We do so by suggesting the teaching activity Envisioning future scenarios, which is based on utopian and dystop
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::69b146fe02cdb75411373db442cd58de
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-51099
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-51099
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Peter Scupelli
Publikováno v:
Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos, Issue: 73, Pages: 109-130, Published: JUL 2019
espanolLos educadores de diseno luchan por ensenar habilidades basicas en los cursos de diseno tradicional necesarias para la practica del Diseno para la Transicion. El cambio a nivel de los sistemas del Diseno para la Transicion, hacia una sociedad
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::6f62c3bbdf1ca6b257352974c4f2ffbc
http://www.scielo.org.ar/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1853-35232019000300109&lng=en&tlng=en
http://www.scielo.org.ar/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1853-35232019000300109&lng=en&tlng=en