Zobrazeno 1 - 10
of 24
pro vyhledávání: '"urban road traffic noise"'
Autor:
Pallas Marie-Agnès, Cesbron Julien, Bianchetti Simon, Klein Philippe, Cerezo Véronique, Augris Pierre, Ropert Christophe, Praticò Filippo G., Bianco Francesco
Publikováno v:
Romanian Journal of Transport Infrastructure, Vol 11, Iss 2, Pp 1-17 (2022)
In both the current and foreseen context of significant development of the electric vehicle (EV) fleet, a future increasing ratio of EVs in the urban traffic is expected, still enhanced in low-emission zones involving bans or restricted access to oth
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7c9cb285e5844b61bd0064b85217ffb8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Cesbron Julien, Bianchetti Simon, Pallas Marie-Agnès, Le Bellec Adrien, Gary Vincent, Klein Philippe
Publikováno v:
Noise Mapping, Vol 8, Iss 1, Pp 217-227 (2021)
Considering the relative quietness of electric motors, tyre/road interaction has become the prominent source of noise emission from Electric Vehicles (EVs). This study deals with the potential influence of the road surface on EV noise emission, espec
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6d0ee942d5d541df95114dc28e83429f
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 13, Iss 1, p 207 (2022)
In urban areas, noise levels can largely vary in space and time due to the great complexity of these environments. The time required for the fluctuations of the running equivalent level LAeq to be limited within a preset variability range is a key is
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cd03a3c55d3b40e2bcf601b45874b781
Publikováno v:
Applied Sciences; Volume 13; Issue 1; Pages: 207
Featured Application: The efficiency of temporal sampling of road traffic noise could be improved considering the stabilization time ST of the running equivalent level LAeq,ST, rather than referring to a fixed measurement time t, often used in common
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::6db36b793d74f18321bc0c54539d5cd8
https://hdl.handle.net/10281/404136
https://hdl.handle.net/10281/404136
Autor:
Giovanni Brambilla, Roberto Benocci, Chiara Confalonieri, Hector Eduardo Roman, Giovanni Zambon
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 10, Iss 7, p 2451 (2020)
Noise energetic indicators, like Lden, show good correlations with long term annoyance, but should be supplemented by other parameters describing the sound fluctuations, which are very common in urban areas and negatively impact noise annoyance. Thus
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/58f0f81b4472440f921f6c452a03bc63
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Simon Bianchetti, Vincent Gary, Marie-Agnès Pallas, Philippe Klein, Julien Cesbron, Adrien Le Bellec
Publikováno v:
Noise Mapping
Noise Mapping, 2021, pp 217-227. ⟨10.1515/noise-2021-0017⟩
Noise Mapping, Vol 8, Iss 1, Pp 217-227 (2021)
Noise Mapping, 2021, pp 217-227. ⟨10.1515/noise-2021-0017⟩
Noise Mapping, Vol 8, Iss 1, Pp 217-227 (2021)
Considering the relative quietness of electric motors, tyre/road interaction has become the prominent source of noise emission from Electric Vehicles (EVs). This study deals with the potential influence of the road surface on EV noise emission, espec
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::f1519e358ec5683d6b114116ffed09c0
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03255051/document
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03255051/document
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.