Zobrazeno 1 - 10
of 235
pro vyhledávání: '"unsociability"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wanfen Chen, Bowen Xiao
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 11, p 1063 (2024)
This study aimed to examine distinct loneliness trajectories and to explore the roles of group-level peer preference and individual-level social withdrawal (i.e., unsociability and shyness) as predictors of these trajectories. Participants were 1134
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5bff53fb5a7a407ca38bd062076c1992
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
Peer relationships play an indispensable role in the social, emotional, and cognitive development of children. However, children exhibiting social withdrawal, such as unsociability, may face challenges in social adjustment. In collectivistic cultures
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/679a338f7d594c51b14e95301655e93a
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
IntroductionThere have been studies indicating that children’s unsociability was associated with poorer socio-emotional functioning in China. Although some researchers have found that parenting behavior would influence the relationship between chil
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a35cf18d7ccf4ebbb812d7b489abf3dc
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 7, p 590 (2024)
Research has shown that unsociability, reflected as a personal choice, is not necessarily associated with socio-emotional problems in Western countries. However, the associations between unsociability and peer problems are consistently evident in Chi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/797ff19f4c534701abb390cebb021c34
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 14 (2023)
ObjectivesThe goal of the present study was to examine the moderating effect of classroom sociable norm on the relations between unsociability and internalizing problems (the indicators included depression, loneliness and self-esteem) in Chinese adol
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/39ed2cd8e2664ddeb734075661b30fbe
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 14 (2023)
ObjectivesThe present study examined the moderating effect of children’s resilience on the relations between unsociability and social adjustment (i.e., prosocial behaviors, peer exclusion, interpersonal skills, internalizing problems) in Chinese pr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/78cd75d07dda4c30835d466726cf435d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.