Zobrazeno 1 - 10
of 36
pro vyhledávání: '"unplugged programming"'
Autor:
Greta Heim, Oskar Jensen Wang
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
In the new Norwegian national curricula, programming and interdisciplinary work have been introduced as two central elements. Furthermore, computational thinking is part of the core elements of the mathematics curriculum. In this paper, we present th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/71a45546c067408095a1fc8fed90d108
Publikováno v:
International Journal of STEM Education, Vol 8, Iss 1, Pp 1-15 (2021)
Abstract Background Unplugged programming is proved to be an effective means to foster the learner-centered programming learning. In addition to the final tests, learners’ programming knowledge, skills, and capacities are primarily demonstrated thr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e85cb0ad940a401d84156178837f6502
Publikováno v:
The International Journal of Information and Learning Technology, 2020, Vol. 37, Issue 5, pp. 309-321.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/IJILT-02-2020-0021
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Bengtsson, Thomas
This thesis seeks to advance interaction design practice by exploring the potential of interactive tangible prototypes to enhance university students' understanding of abstract programming structures, such as loops. It addresses prevalent challenges,
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-62860
Autor:
George Aranda, Joseph Paul Ferguson
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 68, Iss 3 (2018)
Abstract: We currently live in digital times, with educators increasingly coming to realise the need to prepare students to productively participate in such a coding-infused society. Computational Th inking (CT) has emerged as an essential skill in t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/010066f416d14806b212d8080202f999
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.