Zobrazeno 1 - 10
of 169
pro vyhledávání: '"university transition"'
‘Villager, you aren’t for this place!’: university transition experience of rural Pakistani students
Autor:
Hamid Ali Khan Eusafzai, Nazia Suleman
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
Transition into university marks a crucial commencement in every student’s higher education journey. The experience is intricately linked to key issues such as the continuity of higher education beyond the first year and subsequent academic success
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/907ed70908444233858ec477e447dc0b
Publikováno v:
Jurnal Bimbingan dan Konseling Terapan, Vol 8, Iss 2, Pp 172-178 (2024)
This study explores the crucial role of social support in facilitating the transition of adolescents from high school to university, focusing on two respondents, BM and MM. BM, in his second semester at a state university, struggles with the challeng
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3de11c4ac6d34b03bede4cc77a22e0a2
Autor:
Lalla, Michele, Frederic, Patrizio
To identify the determinants of the choices of young Italian natives and immigrants with respect to tertiary education, two datasets for 2009 were used: European Union Statistics on Income and Living Conditions (EU-SILC) and the Italian Survey on Inc
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/74904
Autor:
Francesco De Maria, Silvia Montorsi
Publikováno v:
Formare, Vol 23, Iss 2 (2023)
The article addresses the issue of transition from secondary school to university, presenting the POT project (guidance and mentoring pathway) as a case study and research. The actions of the pathway accompanied the students involved in reflecting on
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/29683236b80649cd9b2ecb9f3cc11005
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Svetlana Chernenko, Ksenia Romanenko
Publikováno v:
Вопросы образования, Iss 3 (2022)
The article proposes to consider the preparation and participation in intellectual contests (Olympiads) for schoolchildren for further admission to selective universities as a specfic type of tracking, the choice of an educational trajectory. The mos
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e56554a042104d7a91bf5d753756415c
Publikováno v:
Quality Advancement in Nursing Education, Vol 8, Iss 2 (2022)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ec11a8cf1a9a4271a023b85de2f4215c
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 7 (2022)
There are many factors that influence the first-year university student experience, and these factors can vary depending on student characteristics. In this research, using survey data, we explore differences between domestic Canadian and internation
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/453d113086a14ec295d9675e4d0bada8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.