Zobrazeno 1 - 10
of 32
pro vyhledávání: '"universitarization."'
Autor:
Maralice de Souza Neves
Publikováno v:
Revista de Estudos da Linguagem, Vol 28, Iss 3, Pp 1291-1308 (2020)
Resumo: O objetivo deste artigo é analisar e discutir, a partir de questões relacionadas ao inglês como lingua franca (ILF) apresentadas por autores da área de Linguística Aplicada (GIMENEZ et al, 2011, 2015; RAJAGOPALAN, 2011; SEIDLHOFER, 2003;
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2d8e1f8dd7214ed684477b455c46abd6
Publikováno v:
EDUCATION – Journal of Educational Research. 1(1-2):18-25
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=954929
Autor:
Flavia Medeiros Sarti
Publikováno v:
Educação e Pesquisa, Vol 45, Iss 0 (2019)
Resumo Este artigo focaliza o processo brasileiro de elevação ao nível superior da formação dos professores que atuam nos anos iniciais da educação básica, problematizando sua qualificação como um caso clássico de universitarização, e pr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/53b8f56b370244e99d02af45eaffb0e2
Publikováno v:
Activités, Vol 16, Iss 1 (2019)
This paper aims to understand, at the scale of a physiotherapy training institute, the management team’s work and that of its trainers and training tutors faced with the implementation of the 2015 studies reform. The institutional context is presen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c407dc0aaa4f43f1aa57200af6cef450
Publikováno v:
Éducation et Socialisation, Vol 50 (2018)
This contribution focuses on the trainers in the physiotherapists' initial training at the time of the 2015 studies reform. Using an online survey addressed to the French physiotherapy training institutes, the study seeks to understand the ways in wh
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/78766b88c77b41debc9ed7662b1f194c
Autor:
Mathilde, Garry-Bruneau
Publikováno v:
Soins
Soins, 2022, 67 (866), pp.17-21. ⟨10.1016/j.soin.2022.05.023⟩
Soins, 2022, 67 (866), pp.17-21. ⟨10.1016/j.soin.2022.05.023⟩
National audience; Depuis la publication du décret du 18 juillet 2018, la formation des infirmières en pratique avancée, de niveau master, vient inéluctablement interroger la manière dont se professionnalise ce nouveau métier du soin, qui offic
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=pmid_dedup__::d68dc9709e588776ef62c600c780c879
https://hal.science/hal-03800916
https://hal.science/hal-03800916
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Thilly, Sébastien
Publikováno v:
Sciences de l'Homme et Société. Université de reims Champagne-Ardenne, 2021. Français
In the context of the universitarization of paramedical training, the purpose of this thesis is to study evolutions in the identity of trainers who train people in their former profession through the example of nurses who have become nursing trainers
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::5d707f4c4a42b107c4acb4205f29c7db
https://hal.archives-ouvertes.fr/tel-03354005
https://hal.archives-ouvertes.fr/tel-03354005
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.