Zobrazeno 1 - 10
of 893
pro vyhledávání: '"universal prevention"'
Autor:
Shoichi Ohashi, Yuko Urao, Kazumasa Fujiwara, Takako Koshiba, Shin-ichi Ishikawa, Eiji Shimizu
Publikováno v:
BMC Psychiatry, Vol 24, Iss 1, Pp 1-13 (2024)
Abstract Background School-based cognitive behavioral therapy (CBT) programs could contribute toward preventing anxiety disorders in children. However, setting aside class time for such programs is difficult. Internet-based CBT (I-CBT) is an efficien
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ea3a173395b9442bb97e74a4404477f1
Publikováno v:
BMC Public Health, Vol 23, Iss 1, Pp 1-13 (2023)
Abstract Background Parenting programs have the potential to improve population health, if widely disseminated. However, wide-scale dissemination is challenging. Also, more knowledge is needed of whether parenting programs are effective for the varia
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ca7755e9c2cf40d3aa67cae0a5a55a8b
Autor:
Filipa Sampaio, Jenny Häggström, Richard Ssegonja, Eva Eurenius, Anneli Ivarsson, Anni-Maria Pulkki-Brännström, Inna Feldman
Publikováno v:
Cost Effectiveness and Resource Allocation, Vol 21, Iss 1, Pp 1-12 (2023)
Abstract Background The aim of this study was to investigate the health and economic outcomes of a universal early intervention for parents and children, the Salut Programme, from birth to when the child completed five years of age. Methods This stud
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c6666a0be5424f3b84bc1b0211d46c7c
Autor:
Arne Bürger, Cornelia von Schoenfeld, Christin Scheiner, Alexandra Seidel, Antonia Wasserscheid, Doreya Gad, Sarah Kittel-Schneider, Marcel Romanos, Andrea M. F. Reiter
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 14 (2023)
Non-suicidal self-injury (NSSI) during adolescence is a high-risk marker for the development and persistence of mental health problems and has been recognized as a significant public health problem. Whereas targeted prevention has indeed shown to be
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b44739f49c7947f388b8c0e4532a111c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.