Zobrazeno 1 - 10
of 82 388
pro vyhledávání: '"understanding of concepts"'
Large multimodal models such as Stable Diffusion can generate, detect, and classify new visual concepts after fine-tuning just a single word embedding. Do models learn similar words for the same concepts (i.e. = orange + cat)? We conduct
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2406.07506
Publikováno v:
Alifmatika, Vol 6, Iss 1, Pp 14-23 (2024)
In the rapidly evolving world of education, particularly within STEM disciplines, innovation in teaching methods is crucial. This study explores the potential of a new learning approach designed to address the deficiencies of traditional methods, wit
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fad6bce44098444daa818b57cc8ab0ee
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
European Journal of Mathematics & Science Education. Mar2024, Vol. 5 Issue 1, p27-37. 11p.
Publikováno v:
International Journal of Humanities Education and Social Sciences, Vol 4, Iss 1 (2024)
Learning obstacles faced when solving math problems have become an exciting topic to research. This is due to the importance of developing mathematical concepts and understanding skills, especially algebraic concepts. This study aims to describe the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7788d3c3347d4215b3d3a37eedd17373
Publikováno v:
JTAM (Jurnal Teori dan Aplikasi Matematika), Vol 8, Iss 3, Pp 965-982 (2024)
This research was conducted to determine the validity, practicality, and effectiveness of Kanoma’s learning media in improving the understanding of mathematical concepts in high school students in class X. This research applied development research
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/93261112f6074d2eaa2ca304390b0a8e
Publikováno v:
European Law Open, Vol 3, Pp 431-455 (2024)
Community detection is a set of algorithms developed in network science to find meaningful sub-groups within larger groups. This article (1) outlines and evaluates the method and (2) shows how it can enrich ongoing debates about European integration.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7623251e904a40a4bea1c784a50adf75
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
مريم بنت محمد بن 1, عبير بنت جابر بن 2
Publikováno v:
Journal of Research in Specific Education Fields - J.R.S.E.F. Jan2024, Vol. 33 Issue 2, p103-143. 41p.