Zobrazeno 1 - 10
of 166
pro vyhledávání: '"ultimate attainment"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
According to the Critical Period Hypothesis, successful language learning is optimal during early childhood, whereas language learning outside of this time window is unsuccessful. In this respect, early language acquisition is viewed as convergent an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b5309c8d478f4715b12961e35a977404
Autor:
Archibald, John, author
Publikováno v:
Phonology in Multilingual Grammars : Representational Complexity and Linguistic Interfaces, 2024, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780190923334.003.0002
Autor:
Llompart Miquel, Dąbrowska Ewa
Publikováno v:
Linguistics, Vol 61, Iss 5, Pp 1165-1193 (2023)
Language aptitude is known to be a strong predictor of success in late second-language (L2) learning in instructional settings but is generally assumed to be irrelevant for native language (L1) acquisition. We investigated the relationship between la
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/70de9a22724045b293b0d4c5561e19ff
Autor:
Peter Kim
Publikováno v:
Frontiers in Physics, Vol 11 (2023)
While language aptitude and motivation are important contributors to second language (L2) attainment, two major gaps in the past research have been 1) a lack of non-linear models stemming from a naïve and tacit assumption that learning outcomes are
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/39e13bea26574e0a8d86d33456f7414e
Autor:
ZhaoHong Han, Gang Bao
Publikováno v:
Frontiers in Physics, Vol 11 (2023)
One of the most fascinating, consequential, and far-reaching debates that have occurred in second language acquisition research concerns the Critical Period Hypothesis [1]. Although the hypothesis is generally accepted for first language acquisition,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7f7f85a20ba542a68d5018114ba5e520
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
It has been shown that individuals exhibit great variability in second language (L2) ultimate attainment. Some speakers reach native-like proficiency, others only achieve a rudimentary command and many lie in the middle. Individual differences resear
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cee8a33322fe4ad086d8240d79c45488
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Research in Language (RiL). 16(2):169-191
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=891769