Zobrazeno 1 - 10
of 98
pro vyhledávání: '"twice-exceptionality"'
Autor:
Yasir A. Alsamiri
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
This research investigates the competence of elementary school teachers in Saudi Arabia in recognizing and supporting gifted students with learning disabilities. Two research questions guided the inquiry: RQ1: How do elementary school teachers in Sau
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/89520a1795a148a7866b3ec4902e0baa
Autor:
Sara Romano, Dario Esposito, Miriam Aricò, Elena Arigliani, Gioia Cavalli, Miriam Vigliante, Roberta Penge, Carla Sogos, Francesco Pisani, Maria Romani
Publikováno v:
Sci, Vol 6, Iss 2, p 23 (2024)
The expression “twice-exceptionality” has been used to describe conditions in which giftedness and specific disorders coexist. Our study offers a retrospective analysis of clinical reports of gifted children evaluated for suspected specific learn
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7e972c432d7d45738f9d05ef84b26aac
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 13, Iss 6, p 588 (2023)
This study explored whether computer-assisted, project-based learning instruction can help a twice-exceptional (2e) student increase classroom concentration, mathematical concepts, and problem-solving skills. This research used a case study design. T
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/59615f1fac62441c9e6ede1b71aee680
Publikováno v:
Revista de Psicología, Vol 40, Iss 2 (2022)
The purpose of this study was to examine the scientific production of empirical articles regarding twice exceptionality – giftedness/ADHD – through a systematic review. The search was carried out in the Portal de Periódicos Capes, SciELO, and Pe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e457c69e47a04a3e8817d2c6d443867a
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 12, Iss 11, p 1571 (2022)
The potential for the misdiagnosis of giftedness as attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) has been well documented, as has the clinical diagnostic profile of individuals with both giftedness and ADHD. This study aimed to examine parents’
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3ab51da5a8474cb99de94aea8a0f8b43
Autor:
Wahyu Nisawati Mafrukha
Publikováno v:
INSANIA: Jurnal Pemikiran Alternatif Kependidikan, Vol 23, Iss 2, Pp 225-242 (2018)
Abstract: The Miracle Worker has described about the life story of Hellen Keler. A little girl that hasa special needs because of deaf, dumb and blind, but she is smart.Individuals who are talented but alsoat the same time identified as children who
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5de6b6aa7c29415fac3df6b0243ece17
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.