Zobrazeno 1 - 10
of 33
pro vyhledávání: '"turkish-german cinema"'
Autor:
Tuğba Koçak
Publikováno v:
Turkish Journal of Diaspora Studies, Vol 3, Iss 2, Pp 243-266 (2023)
Migrant laborers began coming to Germany in the 1960’s and caused various transformations in Germany’s demographic and cultural structure. This migration movement has been addressed and represented on the silver screen multiple times, making cine
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dd0409e2b0cc4f9ba51550b3be71d0c0
Autor:
Torun, Ayla
Publikováno v:
Göç Dergisi (GD) / Migration Journal. 8(3):507-511
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1001299
Autor:
Torun, Ayla
Publikováno v:
Göç Dergisi (GD) / Migration Journal. 8(3):497-506
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1001296
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Bátori Anna
Publikováno v:
Acta Universitatis Sapientiae: Film and Media Studies, Vol 14, Iss 1, Pp 51-69 (2017)
The paper investigates Brothers and Sisters (Geschwister-Kardeşler, 1995), the first piece of Thomas Arslan’s Berlin-trilogy. While putting the film into the socio-historical context of the newly united German Republic, the study aims to highlight
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ed43c5107dc0496faed7c3a43398523b
Autor:
Alkin, Ömer
Publikováno v:
Turkish Migration, Identity and Integration. :115-130
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/chapter-detail?id=840387
Autor:
Anna Batori
Publikováno v:
Acta Universitatis Sapientiae: Film and Media Studies, Vol 14, Iss 1, Pp 51-69 (2017)
The paper investigatesBrothers and Sisters(Geschwister-Kardeşler,1995), the first piece of Thomas Arslan’s Berlin-trilogy. While putting the film into the socio-historical context of the newly united German Republic, the study aims to highlight th
Autor:
Bélisle-Ostiguy, Michelle
C’est après deux opus sur l’immigration turque en Allemagne que le réalisateur turc-allemand Fatih Akin décide d’explorer la période la plus sombre de son pays d’origine. Avec le film The Cut (2014), il clôt la trilogie Liebe, Tod und Te
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/1866/18694
Autor:
Kosta, Barbara1
Publikováno v:
German Studies Review. May2015, Vol. 38 Issue 2, p463-465. 3p.
Autor:
Trozenski, Abigail Margaret
Tracing Fatih Akin’s directorial oeuvre, this thesis focuses on Akin’s films Gegen die Wand (Head-On, 2004), Auf der anderen Seite (The Edge of Heaven, 2007), and The Cut (2014), which comprise the Love, Death, and the Devil trilogy. Emphasizing
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::8099e57049506737be0c8ff09024c045