Zobrazeno 1 - 10
of 133
pro vyhledávání: '"turbulence transition"'
Autor:
V. V. Shalay, K. V. Shcherban
Publikováno v:
Вестник Самарского университета: Аэрокосмическая техника, технологии и машиностроение, Vol 19, Iss 1, Pp 87-95 (2020)
The task of increasing heat transfer of hydrocarbon fuel in the channels of cooling systems of liquid rocket engines is a matter of current interest. The article discusses the results of developing a mathematical model of an engine cooling system ope
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2e704b2a7ef14d3ab6be9c51ce1d0403
Autor:
A.D. Liu, X.L. Zou, X.M. Zhong, Y.T. Song, M.K. Han, Y.M. Duan, H.Q. Liu, T.B. Wang, E.Z. Li, L. Zhang, X. Feng, G. Zhuang, EAST I-mode Working Group
Publikováno v:
Nuclear Fusion, Vol 64, Iss 1, p 016013 (2023)
The I-mode is a natural edge localized mode (ELM)-free regime with H-mode-like improved energy confinement and L-mode-like particle confinement, making it an attractive scenario for future tokamak-based fusion reactors. A kind of low-frequency oscill
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cac4c07d8d4e427a889924a6a1a18fcc
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
K. V. Shcherban, V. V. Shalay
Publikováno v:
Вестник Самарского университета: Аэрокосмическая техника, технологии и машиностроение, Vol 19, Iss 1, Pp 87-95 (2020)
The task of increasing heat transfer of hydrocarbon fuel in the channels of cooling systems of liquid rocket engines is a matter of current interest. The article discusses the results of developing a mathematical model of an engine cooling system ope
Publikováno v:
33rd Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, ICAS 2022 vol.2022(2022)
ICAS PROCEEDINGS (2958-4647) vol.2022(2022)
ICAS PROCEEDINGS (2958-4647) vol.2022(2022)
Cryogenic hydrogen is being considered as a future aviation fuel since it eliminates CO2, CO, soot, sulphur, and unburnt hydrocarbons emissions. The storage temperature and high cooling capacity of cryogenic hydrogen also makes it a suitable coolant.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::9f3aad99a5696e5d0da977b6e6c449c0
https://research.chalmers.se/en/publication/910127a6-5dff-46d1-8967-e44638aba0be
https://research.chalmers.se/en/publication/910127a6-5dff-46d1-8967-e44638aba0be
Pulsatory flows have been the subject of investigation for several decades [1], [2], with research being mainly focused on high Reynolds number flows, either in, or near, the fully turbulent regime, while research into low Reynolds number flows, like
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::5646b8a342d0b509a367a74a72bdf4eb
https://www.bib.irb.hr/1244228
https://www.bib.irb.hr/1244228
Publikováno v:
Philosophical Transactions: Mathematical, Physical and Engineering Sciences, 2009 Feb . 367(1888), 457-472.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/40485452