Zobrazeno 1 - 10
of 336
pro vyhledávání: '"trigonometric concepts"'
Autor:
Chaves BEZERRA, André Viana Rodrigues1 andrevcb172@gmail.com, Alves de ARAÚJO, Neuton2 doutor.neuton@ufpi.edu.br, Gomes de SOUSA, Valdirene3 val_sousa@cceca.uespi.br
Publikováno v:
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação. 2023, Vol. 18, p1-23. 23p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal on Mathematics Education, Vol 9, Iss 2, Pp 169-182 (2018)
This paper explored pre-service teachers’ perceptions and knowledge of trigonometric concepts. Convenience sampling technique was used to select a sample of 119 (25 females, 94 males) second year science/mathematics pre-service teachers from two Co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/364185b3aef64efbac05023ca89f4cd5
Summary This article sought to analyze the trajectory of the legal apparatus of mathematics teaching in Brazil, with a main focus on the difficulties of understanding trigonometric concepts in high school, and, more specifically, with first-year stud
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::5ba7c8c1251854eaa1d27fbb052abf9a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Farias Medeiros, Margarete1 margarete.medeiros@sombrio.ifc.edu.br, Valletta, Débora1 dvalletta@uol.com.br, Bitencourt Magagnin, Evandro2 evandro_bitencourt@hotmail.com, Possamai Ribeiro, Elizete Maria2 elizete.ribeiro@sombrio.ifc.edu.br, Daboit, Katelyn Luzia dos S.2 katelyndaboit@hotmail.com
Publikováno v:
Revista Brasileira de Informática na Educação. 2017, Vol. 25 Issue 1, p77-93. 17p.
Autor:
Priestly Malambo
Publikováno v:
Contemporary Mathematics and Science Education. 2:ep21011
The likelihood of misunderstanding and misrepresenting trigonometric ideas motivated an investigation of implicit misconceptions in prospective mathematics teachers’ reasoning about particular trigonometric concepts. To access the participants’ i
Publikováno v:
Education Research International; 2023, Vol. 2023 Issue: 1
Autor:
Örnek, Seçil
ÖZETBu araştırmada, trigonometrik kavramların canlandırma (dramatizasyon) yöntemiyle öğrenilmesinin öğrencilerin matematik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına, matematik tutumu ve matematik kaygısına etkileri ortaya
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::14ad5d735fcd5611ee9081d4bda178da
http://hdl.handle.net/11424/214417
http://hdl.handle.net/11424/214417
Autor:
Research and Markets
Publikováno v:
Business Wire (English). 02/29/2012.