Zobrazeno 1 - 10
of 14 805
pro vyhledávání: '"trends in international mathematics and science study"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Yousef Wardat, Shashidhar Belbase, Hassan Tairab, Rachel Alison Takriti, Maria Efstratopoulou, Hamza Dodeen
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
IntroductionThis study aimed to investigate student factors affecting performance in mathematics in Abu Dhabi schools in the United Arab Emirates.MethodWe used the secondary data from the Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/aa4e1f9c3e38454f8b556a2fc58c3d39
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Annis Pertiwi, Wahidin Wahidin
Publikováno v:
Edumatika, Vol 3, Iss 2, Pp 129-135 (2020)
Abstract. This study aims to determine the suitability of mathematics textbooks for eighth-grade with Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) 2019 Mathematics Framework. This research uses a qualitative research method with a de
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cc2731f2df69400880ce46e85f346d37
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wahaibi, Munira Al, Al-Ma’awali, Asila
Publikováno v:
Cross-nationally Comparative, Evidence-based Educational Policymaking and Reform
Autor:
Ehsan Ghasemi, Hansel Burley
Publikováno v:
Large-scale Assessments in Education, Vol 7, Iss 1, Pp 1-25 (2019)
Abstract Understanding why women are consistently underrepresented in STEM fields has been a constant puzzle, with a consistent feature of the puzzle being performance in math. This study uses data from TIMSS exams to investigate cross-national gende
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d76da2c1d8b34140b05c3c793f051cb9
Autor:
Yousef Wardat, Shashidhar Belbase, Hassan Tairab, Rachel Alison Takriti, Maria Efstratopoulou, Hamza Dodeen
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 12, Iss 7, p 424 (2022)
This study aimed to explore school factors that influence students’ achievements in Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) in schools in the Emirate of Abu Dhabi, in the United Arab Emirates. The study sample for TIMSS 2015 c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/225fcb3a1730461abd361e06c70f0ff9
Publikováno v:
Journal of Psychoeducational Assessment. 39:728-745
The 2015 Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) involved 57 countries and 43 different languages to assess students’ achievement in mathematics and science. The purpose of this study is to evaluate whether items and test scor