Zobrazeno 1 - 6
of 6
pro vyhledávání: '"translation relevance"'
Autor:
Mohamad Zaka Al Farisi
Publikováno v:
Al-Jami'ah: Journal of Islamic Studies, Vol 61, Iss 2, Pp 329-363 (2023)
Muslims have regarded the translation of the Quran into languages other than Arabic as valuable since its benefits for non-Arabic speakers to understand the its messages. However, those translations are not a substitute for the original Arabic Quran,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/58dfca18a09f4b96a7dd7f1941355017
Autor:
Ryoko Sasamoto
Publikováno v:
Sasamoto, Ryoko ORCID: 0000-0002-1644-6897 (2022) Onomatopoeia, translation and relevance. Pragmatics and Cognition, 28 (2). pp. 347-375. ISSN 0929-0907
It is generally acknowledged that onomatopoeia poses challenges for translation. However, there is little research into the translation of onomatopoeia in Pragmatics. This study seeks to examine the nature of onomatopoeia and its implications for tra
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Angelika Peljak
Publikováno v:
[sic], Vol 10, Iss 3 (2020)
Sic : časopis za književnost, kulturu i književno prevođenje
Volume 10
Issue 3
Sic : časopis za književnost, kulturu i književno prevođenje
Volume 10
Issue 3
This paper takes a relevance-theoretical approach to Douglas Adams’ The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy in the Polish (Banaszak) and Belarusian (Kaściukievič) translation. The study treats translation as aiming for the optimal balance between
Autor:
Rochayah Machali
Publikováno v:
Parole: Journal of Linguistics and Education, Vol 3, Iss 1 April, Pp 32-49 (2013)
Translation can be defined as the replacement of textual material in one language (SL) by equivalent textual material in another language (TL). The term ‘textual’ means that the input for the translation process is ‘text’, rather than individ
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.