Zobrazeno 1 - 10
of 271
pro vyhledávání: '"traffic microsimulation"'
Autor:
Hua Sha, Rajae Haouari, Mohit Kumar Singh, Evita Papazikou, Mohammed Quddus, Amna Chaudhry, Pete Thomas, Andrew Morris
Publikováno v:
European Transport Research Review, Vol 16, Iss 1, Pp 1-16 (2024)
Abstract On-street parking is a commonly used form of parking facility as part of transportation infrastructure. However, the emergence of connected and autonomous vehicles (CAVs) is expected to significantly impact parking in the future. This study
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d50bcf35b60a4ffa9eeaa68c2a090ae9
Publikováno v:
Machines, Vol 12, Iss 6, p 371 (2024)
The lack of real-world data on Connected and Autonomous Vehicles (CAVs) has prompted researchers to rely on simulations to assess their societal impacts. However, few studies address the operational and technological challenges of integrating CAVs in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/562a4731d6ec4cba9797852b07c23634
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 11, Pp 109049-109065 (2023)
The interplay between Connected Automated Vehicles (CAVs) and Human-driven Vehicles (HDVs) in mixed traffic environments is often presumed to influence the behavior of the other, and the dynamic impacts of such interplay on traffic flows is a critica
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f90b80f6b10e4f6f943093c626cc0e78
Publikováno v:
Science, Engineering and Technology, Vol 3, Iss 1 (2023)
In developing countries with heterogeneous traffic, such as Sri Lanka, it is possible to observe severe traffic congestion at intersections and traffic corridors. The main objective of this study was to demonstrate the optimization of traffic signal
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5917ab8e4256414ab7dc4c755abbf966
Publikováno v:
Promet (Zagreb), Vol 34, Iss 2, Pp 297-308 (2022)
Level of service (LOS) classifications of traffic oper-ational conditions play a significant role in roadway-im-provement funding decisions. Traveller perception of LOS should be consistent with traffic analysis values to avoid undermining the public
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b2ea97858243452a8f100bca2432c65f
Autor:
Maryam Hasanpour, Bhagwant Persaud
Publikováno v:
Traffic Safety Research, Vol 3 (2022)
The provision of leading pedestrian intervals (LPI) has emerged in recent years to achieve safety equitability for pedestrians at signalized intersections. LPI is a way to provide the pedestrian walk interval a few seconds before starting the circula
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/47a211ed2a034bdfb11c60299054d68a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.