Zobrazeno 1 - 10
of 69
pro vyhledávání: '"tourists' preferences"'
Autor:
Namrata Kishnani, Vivek Sharma
Publikováno v:
Journal of Enterprise and Development, Vol 5, Iss 2 (2023)
Purpose — Travelling preferences and expectations play a dominant role in influencing tourists’ decision-making and choice of destination. Tourism sector is undergoing recovery from COVID-19, showing strong signs of change with the surge in domes
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6052d1587f23471ebdda8c74499565d2
Publikováno v:
Atmosphere, Vol 14, Iss 10, p 1565 (2023)
This article applies the weather types method to assess the climate suitability for nature-based tourism (NBT) in the arid and hyper-arid climate zones of the province of Isfahan (Iran) based on bioclimatic criteria and the preferences of Iranian dom
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e734343c78044392afedb0954b371fd4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
BizInfo, Vol 10, Iss 2, Pp 63-77 (2019)
Globalization can simply be described as the movement of goods, ideas, values and people around the world. The globalization process has greatly affected all parts of the world economy, including tourism as an important and growing economic act
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/85ae3bf431ab4f7393c8a669838130e3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Ekonomiczne Problemy Turystyki / Economic Problems of Tourism. 43(3):7-20
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=787614
Publikováno v:
Journal of Tourism, Heritage & Services Marketing, Vol 3, Iss 1, Pp 3-8 (2017)
China has become Australia’s most important source market and there are growing number of visitors participated in wine tourism. Using in-depth interviews, the study looked into Chinese tourists’ preferences, motivations and barriers to participa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/544e2870b81a4faaa15d14bec31cb871
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Lucia Rotaris, Marta Carrozzo
Publikováno v:
Journal of Global Business Insights, Vol 4, Iss 2 (2019)
In Italy, a tourism tax was introduced in 2011, since then it has been adopted in most of the Italian provincial capitals and tourist cities. This tax can mitigate the negative externalities caused by tourists; however, it should be carefully planned
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8a74f240f9394b548848abb80faca0cf
Autor:
Dušek Radim, Sagapova Nikola
Publikováno v:
SHS Web of Conferences, Vol 92, p 01009 (2021)
Research background: Two related effects of the COVID-19 global pandemic on tourism and hospitality in the Czech Republic are already evident for the upcoming summer months. In the first place, it is the effect on the Czech tourists’ preferences. T
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/650924bf6bd548fd85e1c0c271eee2a6