Zobrazeno 1 - 10
of 73
pro vyhledávání: '"torrance test of creative thinking"'
Publikováno v:
Data in Brief, Vol 52, Iss , Pp 109981- (2024)
Understanding neural mechanisms in design and creativity processes remains a challenging endeavor. To address this gap, we present two electroencephalography (EEG) datasets recorded in design and creativity experiments. We have discussed the details,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e10039d2e7d64c96a97f240e1e844f92
Publikováno v:
خانواده و پژوهش, Vol 19, Iss 3, Pp 27-44 (2022)
Creativity is crucially important for talented people because it helps them potentially increase their power and this is for the benefit of society. The present research has endeavored to examine the effectiveness of a comprehensive Creative Problem
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e2ebbad70a2e41c0a72e911ab62d8a71
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 10, Iss 2, p 49 (2020)
The study provides insights into the aspects of creativity, the structure of psychometric intelligence, and personal adaptation resources of senior preschool children. Creativity and intelligence are presented as general adaptation resources. Existin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e17f10af0a164fdb97d5a43e1a26b5d2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Divergent thinking (DT) tasks are often used to measure creative potential and make claims about how creative abilities change over time or after an intervention. However, when you measure a person's creative potential one day and then repeat this a
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::c4a9ef51fdd844c0ec6dbdd005ce3092
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ivete Azevedo, M. de Fátima Morais
Publikováno v:
Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol 10, Iss 2 (2016)
A avaliação da criatividade tem sido uma temática complexa e polémica; contudo, no contexto educativo, uma das suas fortes justificações deverá passar pela facilitação de intervenções para o desenvolvimento do potencial criativo diagnostic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b4cfa54b64a44a26900694351fd0fc1c
Autor:
Falguni P. Desai
Aim: To investigate how learning of English becomes easier through drama, in tribal classroom for learners and how it contributes towards nurturing their creative thinking. Methods: Pre and post tests were taken and Torrance Creative Thinking Test, f
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::41bec4783d927064001ded0583f16bfe
https://zenodo.org/record/4319489
https://zenodo.org/record/4319489