Zobrazeno 1 - 10
of 109
pro vyhledávání: '"torque allocation"'
Publikováno v:
Assembly Automation, 2021, Vol. 42, Issue 1, pp. 1-18.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/AA-12-2020-0194
Autor:
Lichao Sun, Yanpei Huang, Haolin Fei, Bo Xiao, Eric M. Yeatman, Allahyar Montazeri, Ziwei Wang
Publikováno v:
Frontiers in Robotics and AI, Vol 10 (2023)
On-orbit service spacecraft with redundant actuators need to overcome orbital and attitude coupling when performing proximity maneuvers. In addition, transient/steady-state performance is required to fulfill the user-defined requirements. To these en
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f660f00509d3486fa314ae97ecedfa50
Autor:
Adel Oubelaid, Fahad Albalawi, Toufik Rekioua, Sherif S. M. Ghoneim, Nabil Taib, Saad A. Mohamed Abdelwahab
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 10, Pp 58097-58115 (2022)
This paper proposes two intelligent torque distribution strategies based on particle swarm optimization (PSO) and fuzzy logic control (FLC) to provide convenient torque allocation that maximizes hybrid electric vehicle (HEV) propulsion power. PSO tor
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b5140ef2f5f64bbfb5e71c91413d820a
Autor:
Pranjal Barman, Brian Azzopardi
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 9, Pp 118684-118695 (2021)
Light-Duty Electric Vehicle (LDEV) with a distributed drive powertrain provides several potential advantages in terms of flexibility, controllability and responsiveness over conventional powertrains. The precise distribution of driving and braking to
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e561b42e746c498bb0fa7f1a26e1066d
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 13, Iss 6, p 3704 (2023)
This paper aims at investigating powertrain behaviour, especially in transient dynamic responses, using a nonlinear truck vehicle dynamic model with a parallel hybrid configuration. A power split control was designed to achieve the desired drivabilit
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8eab33d08cf24f78aed84fc0857da7fb
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Energies, Vol 15, Iss 23, p 9112 (2022)
In this study, a hierarchical chassis control strategy is designed to enhance vehicle economy and safety for four-wheel independent-drive electric vehicles (FWID-EVs). In the upper-level, a vehicle dynamics model based on multiple agents is proposed,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ee6989bd62d24609b3186df8952f76ec
Publikováno v:
World Electric Vehicle Journal, Vol 13, Iss 12, p 221 (2022)
A path tracking controller based on front wheel steering angle and additional yaw moment control is designed to achieve safe obstacle avoidance of distributed drive electric vehicles. Using sixth-degree polynomial at a given time with anti-collision
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f9262c52cd3c4644909694a9eab20581
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.