Zobrazeno 1 - 10
of 295
pro vyhledávání: '"tire/road friction"'
Autor:
Hadi Sazgar, ali keymasi khalaji
Publikováno v:
International Journal of Advanced Design and Manufacturing Technology, Vol 17, Iss 3, Pp 49-64 (2024)
In critical manoeuvres where the maximum tire-road friction capacity is used, the vehicle's dynamic behaviour is highly nonlinear, and there are strong couplings between longitudinal and lateral dynamics. If the tire-road friction conditions change s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1b78f392ecf34c59a295bd2794ce5511
Autor:
Manbok Park, Seongjin Yim
Publikováno v:
Machines, Vol 12, Iss 11, p 764 (2024)
This paper presents a method to design a path-tracking controller with an adaptive preview distance scheme for autonomous vehicles. Generally, the performance of a path-tracking controller depends on tire–road friction and is severely deteriorated
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/02012e553ca848ceb750fbdc70892120
Publikováno v:
Symmetry, Vol 16, Iss 7, p 792 (2024)
In order to reduce the use of wheel angular velocity sensors and improve the estimation accuracy and robustness of the tire–road friction coefficient (TRFC) in non-Gaussian noise environments, this paper proposes a sensorless control-based distribu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3904dfc6f96c4352a976503ff15a7d6c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Defence Technology, Vol 18, Iss 1, Pp 119-132 (2022)
Because of the complexities of tire-road interaction, the wheels of a multi-wheel distributed electric drive vehicle can easily slip under certain working conditions. As wheel slip affects the dynamic performance and stability of the vehicle, it is c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1d33217ab2374b3a87defdf80d907caa
Autor:
Yan Wang, Jingyu Hu, Fa’an Wang, Haoxuan Dong, Yongjun Yan, Yanjun Ren, Chaobin Zhou, Guodong Yin
Publikováno v:
Chinese Journal of Mechanical Engineering, Vol 35, Iss 1, Pp 1-11 (2022)
Abstract Many surveys on vehicle traffic safety have shown that the tire road friction coefficient (TRFC) is correlated with the probability of an accident. The probability of road accidents increases sharply on slippery road surfaces. Therefore, acc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2d8b9b7e4d1248168f8e2061ca6c8923
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.