Zobrazeno 1 - 10
of 16
pro vyhledávání: '"thematic integrated"'
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan Dasar Nusantara, Vol 4, Iss 2, Pp 199-219 (2019)
The purpose of the research in this article is to develop and validate an integrated book analysis instrument that discusses theoretical studies (1) characteristics of integrated learning, (2) scientific approach, and (3) textbook principles. The met
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2c3a9377b55d40c5a1b99ea9ae7a0c32
Autor:
Rima Trianingsih
Publikováno v:
Modeling: Jurnal Program Studi PGMI, Vol 4, Iss 2, Pp 162-171 (2017)
Education in Banyuwangi have declared bahasa Osing as local content on learning at school. Such things as a step to keep preserving the Osing culture through education role. However, preliminary results of a study on the grade IV SDN 4 Gambiran on Ju
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/70a7ede1725246e8aab121910b612a50
Publikováno v:
Nusantara of Research : Jurnal Hasil-hasil Penelitian Universitas Nusantara PGRI Kediri; Vol. 9 No. 1 (2022); 28-38
Nusantara of Research : Jurnal Hasil-hasil Penelitian Universitas Nusantara PGRI Kediri; Vol 9 No 1 (2022); 28-38
Nusantara of Research : Jurnal Hasil-hasil Penelitian Universitas Nusantara PGRI Kediri; Vol 9 No 1 (2022); 28-38
This research aims to describe the application of the scientific approach in integrated thematic learning in elementary schools. This research is motivated because there are still many mistakes in implementing integrated thematic learning in elementa
Autor:
A. Wijayanti, M. A. K. Basyar
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, Vol 5, Iss 2, Pp 284-290 (2016)
The aim of this study is to improve the scientific literacy of Elementary Teacher Education Program’s students using a valid thematic-integrated e-portfolio media web blog based. Applied research and development methods for elementary school’s co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/02706c21a1844aca80702b2fca60d878
Autor:
Muhammad Abduh
Publikováno v:
Profesi Pendidikan Dasar, Vol 2, Iss 2, Pp 121-132 (2016)
This study aims to produce the integrated thematic learning media based on sosiocultural on the theme of “indahnya kebersamaan” that is eligible effective for the fourth grade students of SDN Pujokusuman 1 Yogyakarta. This study was a research an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e27c2c9cf7c24934bb0d7f7e818c9cd3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
One of the objectives of curriculum change is to increase students' readiness in thinking at the level. In the implementation of the 2013 curriculum, especially in thematic learning, this was new in elementary schools. For this reason, this study is
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::348b50bc527e1a236ee05b8cb42b1b8b
Autor:
Kukuh Andri Aka, Alia Nur Husna Afandi
Publikováno v:
JURNAL PENDIDIKAN DASAR NUSANTARA; Vol. 4 No. 2 (2019): Jurnal Pendidikan Dasar Nusantara; 199-219
JURNAL PENDIDIKAN DASAR NUSANTARA; Vol 4 No 2 (2019): Jurnal Pendidikan Dasar Nusantara; 199-219
JURNAL PENDIDIKAN DASAR NUSANTARA; Vol 4 No 2 (2019): Jurnal Pendidikan Dasar Nusantara; 199-219
Tujuan penelitian pada artikel ini adalah untuk mengembangkan dan memvalidasi intrumen analisis buku tematik-terpadu yang mengacu pada kajian teori/variabel (1) karakteristik pembelajaran terpadu, (2) pendekatan saintifik, dan (3) prinsip buku ajar y
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.