Zobrazeno 1 - 10
of 257
pro vyhledávání: '"the trans-contextual model"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
ObjectiveThe main objective of the present study was to examine the effects of an intermittent teaching unit based on the use of activity wristbands and behavior modification strategies on high school studentsʼ perceptions of autonomy support, satis
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e0f71e05c1204d54bf42ad332b090452
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jekaterina Schneider, Juho Polet, Mary Hassandra, Taru Lintunen, Arto Laukkanen, Nelli Hankonen, Mirja Hirvensalo, Tuija H. Tammelin, Timo Törmäkangas, Martin S. Hagger
Publikováno v:
BMC Public Health, Vol 20, Iss 1, Pp 1-19 (2020)
Abstract Background Inadequate physical activity in young people is associated with several physical and mental health concerns. Physical education (PE) is a potentially viable existing network for promoting physical activity in this population. Howe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f08c7657b2cd4b67b5f4e82793c84ebb
Autor:
Lisa Chaba, Fabienne d’Arripe-Longueville, Vanessa Lentillon-Kaestner, Stéphanie Scoffier-Mériaux
Publikováno v:
Journal of Eating Disorders, Vol 7, Iss 1, Pp 1-11 (2019)
Abstract Background The drive for muscularity behaviors are very common in male athletes, especially in male bodybuilders. Studies have related drive for muscularity behaviors to body dissatisfaction, eating disorders and muscle dysmorphia. Methods T
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c7e6a7bc855643048b6425a4292304bf
Autor:
Juho Polet, Mary Hassandra, Taru Lintunen, Arto Laukkanen, Nelli Hankonen, Mirja Hirvensalo, Tuija Tammelin, Martin S. Hagger
Publikováno v:
BMC Public Health, Vol 19, Iss 1, Pp 1-15 (2019)
Abstract Background Given the documented decline in levels of physical activity in early adolescence, promoting physical activity in young people is a priority for health promotion. School physical education (PE) is an important existing network in w
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8219af0cc8a74deb856a49baffb8632c
Autor:
Esben Elholm Madsen, Anne-Marie Elbe, Peter Krustrup, Carsten Hvid Larsen, Malte Nejst Larsen, Mads Madsen, Tina Hansen
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 8, Iss 1 (2021)
The trans-contextual model (TCM) offers a heuristic-based theoretical framework to understand fifth-grade Danish schoolchildren’s motivation to participate in the 11 for Health in Denmark educational football concept, as well as their intention and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c38f5e79366d4d68bd432149d95a604f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 11, Iss 9, p 457 (2021)
The current research adopts the trans-contextual model of motivation (TCM) to examine the role of perceived autonomy support from peers, parents, and physical education (PE) teachers on adolescents’ autonomous motivation, intentions, and physical a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/30bdce55db7d40b08d81db044316df2d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.