Zobrazeno 1 - 10
of 20
pro vyhledávání: '"the speech act of apology"'
Autor:
Özge Gül ZEREY, Hatice SOFU
Publikováno v:
Dilbilim Araştırmaları Dergisi, Vol 32, Iss 3, Pp 17-42 (2021)
This study explores Turkish preschool children’s pragmatic competence with regard to their apology realization patterns. Children’s meta-pragmatic knowledge of apologies was tested and two different age groups (4;0-4;11 and 5;0-6;0) (N=100) were
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/48b229c0c7144027b8455154dbdb2a65
Autor:
Renate Rathmayr
Publikováno v:
Vestnik Volgogradskogo Gosudarstvennogo Universiteta. Seriâ 2. Âzykoznanie, Vol 19, Iss 1, Pp 6-17 (2020)
The article considers the linguistic and communicative nature of an apology (a request for forgiveness) as a corrective action that is aimed at preventing or mitigating conflict. By analyzing speech situations from Russian and Austrian culture and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/802d20578e7641c49cff9a11f7b4aa90
Autor:
Pitichon Muangkaew
Journal of Liberal Arts, Prince of Songkla University, 15, 1, ID: 268018, pp.1-34
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::c0dbefb2199a9e8c883408281114e965
Publikováno v:
Dinamika Ilmu, Vol 15, Iss 2, Pp 167-183 (2015)
The current study investigated the influence of context-external variables; social power (High, Equal and Low) and social distance (Familiar and Unfamiliar) on the perception of Jordanian and English speech act of apology. Discourse Completion Test (
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/677f4a852b294994abd00e00d929b6f3
Autor:
Mulyani, Destia D
Publikováno v:
Linguists: Journal of Linguistics and Language Teaching; Vol 4, No 1 (2018); 17-22
A good employee should have an ability to serve the customers well. By using a good language and right manner, employee can make customers feel satisfied and they wanted to return back and stayed there again. A good language followed by the right man
Autor:
Zerey, Özge Gül
TEZ11999 Tez (Doktora) -- Çukurova Üniversitesi, Adana, 2019. Kaynakça (s. 182-197) var. xix, 218 s. : tablo ; 29 cm. Özür dileme, zarar görmüş ilişkileri onarma ve kişiler arasında sosyal bir normun ihlalinden dolayı zedelenen sosyal uyu
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______9491::57bab2c166cfe8b6fbc9f5b789bfd81f
https://hdl.handle.net/20.500.12605/33683
https://hdl.handle.net/20.500.12605/33683
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Discursive-Pragmatic and Translation Features of the Semantic Situation of Apology in Linguocultures
Autor:
Anastasiya S. Dubovik
Publikováno v:
Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences. 8:2833-2841
Formulas of apology are widely used in communication systems in many socio-cultural communities as a means of realizing the crucial social function that ensures the maintenance of harmony of interpersonal relationships between the participants of a c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.