Zobrazeno 1 - 10
of 51
pro vyhledávání: '"testlet model"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Masoud Geramipour
Publikováno v:
Language Testing in Asia, Vol 11, Iss 1, Pp 1-23 (2021)
Abstract Rasch testlet and bifactor models are two measurement models that could deal with local item dependency (LID) in assessing the dimensionality of reading comprehension testlets. This study aimed to apply the measurement models to real item re
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a370f13adb624f1bb4d8ba2794a1b75d
Autor:
Weißeno, Simon, Weißeno, Georg
Publikováno v:
Citizenship Teaching & Learning, 16, 1, 7-27
Within the discipline of political didactics, differing views exist on political judgement as the goal or content of classroom teaching. In this study, political judgement is understood as a competency. It requires situational deliberation and decisi
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/80951
Autor:
Denis Federiakin
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
Relational reasoning (RR) is believed to be an essential construct for studying higher education learning. Relational reasoning is defined as an ability to discern meaningful patterns within any stream of information. Nonetheless, studies of RR are l
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e367354686e141eebc8298565b6f0794
Autor:
Sinharay, Sandip
Publikováno v:
Journal of Educational and Behavioral Statistics, 2004 Dec 01. 29(4), 461-488.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/3701332
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Georg Weisseno, Simon Weisseno
Publikováno v:
Citizenship Teaching & Learning
Within the discipline of political didactics, differing views exist on political judgement as the goal or content of classroom teaching. In this study, political judgement is understood as a competency. It requires situational deliberation and decisi
Autor:
Sümeyra SOYSAL, Esin YILMAZ KOĞAR
Publikováno v:
Volume: 9, Issue: 1 254-266
International Journal of Assessment Tools in Education
International Journal of Assessment Tools in Education
The testlet comprises a set of items based on a common stimulus. When the testlet is used in the tests, there may violate the local independence assumption, and in this case, it would not be appropriate to use traditional item response theory models
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::049d04b6889277445a13b72ab7461fd2
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijate/issue/68288/948182
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijate/issue/68288/948182
Publikováno v:
名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 心理発達科学. 65:21-35
Item response theory (IRT) is a mathematical model for creating, conducting and analyzing test items. In this model, both item difficulties and examinee’s latent trait are mesured on the same scale. Item response theory required the assumption of l
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.