Zobrazeno 1 - 10
of 814
pro vyhledávání: '"terrain rendering"'
Publikováno v:
Sensors, Vol 23, Iss 1, p 72 (2022)
Most real-time terrain point cloud rendering techniques do not address the empty space between the points but rather try to minimize it by changing the way the points are rendered by either rendering them bigger or with more appropriate shapes such a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/174e0a4d5f5242c48e311fa6c6e52637
Publikováno v:
ISPRS International Journal of Geo-Information, Vol 10, Iss 10, p 666 (2021)
Terrain rendering is an important issue in Geographic Information Systems and other fields. During large-scale, real-time terrain rendering, complex terrain structure and an increasing amount of data decrease the smoothness of terrain rendering. Exis
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1693926316554257a2756404c537ef63
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kühnert, Kurt
Real-time rendering of large-scale terrains is a difficult problem and remains an active field of research. The massive scale of these landscapes, where the ratio between the size of the terrain and its resolution is spanning multiple orders of magni
Publikováno v:
ISPRS International Journal of Geo-Information, Vol 8, Iss 6, p 255 (2019)
High-quality terrain rendering has been the focus of many visualization applications over recent decades. Many terrain rendering methods use the strategy of Level of Detail (LOD) to create adaptive terrain models, but the transition between different
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6fd91167382d45deb93f9d7f86abb9f1
Autor:
Samuel W. Chesebrough, Andrew Merryweather, Yue Wang, K. Bo Foreman, John M. Hollerbach, Takara E. Truong, Peter Willemsen, Mark A. Minor
Publikováno v:
IEEE Transactions on Haptics. 14:174-187
Haptic terrain rendering is limited in existing Virtual Reality (VR) systems. This article describes integration of the Smart Shoe (SS) for physical terrain display with the TreadPort VR system. The SS renders both gross sloped terrain and subtle sen
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Daniel P. Huffman, Patrick J. Kennelly, Sarah Bell, Thomas F. Patterson, Bernhard Jenny, Brooke E. Marston, Alexander M. Tait
Publikováno v:
Cartography and Geographic Information Science. 48:63-77
This paper proposes elevation models to promote, evaluate, and compare various terrain representation techniques. Our goal is to increase the reproducibility of terrain rendering algorithms and tec...