Zobrazeno 1 - 10
of 58
pro vyhledávání: '"tentativeness"'
Autor:
Hayat Hokayem, Christelle Fayad
Publikováno v:
Science Education International, Vol 34, Iss 1, Pp 35-41 (2023)
Research has previously examined the role of the epistemological background of students in accepting or rejecting the theory of evolution. In this study, the participants were 11 undergraduate biology major students in a private university in Beirut,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/71f3c25becc9461ba748a7a9e3bdef80
Autor:
Irina S. Lebedeva, Svetlana N. Orlova
Publikováno v:
Training, Language and Culture, Vol 3, Iss 2, Pp 71-84 (2019)
The paper presents an analysis of semantic and pragmatic features of the double modal ‘might could’ which proves to be the most common of combinations of modal auxiliaries observed in modern English. Although at first glance combinations of two m
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d6894e514067443d99280291bfe3cb7c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Cobern, William W., Adams, Betty AJ, Pleasants, Brandy A-S., Bentley, Andrew, Kagumba, Robert
Publikováno v:
Science & Education
Science includes the fundamental attributes of durability and uncertainty; hence, we teach about the "tentative yet durable" nature of science. Public discourse can be different, where one hears both confidence about "settled science" and doubts abou
Scientific literacy has become central to science education and science education research several decades now. Although there may be different views about the meaning of the term, there is a broad consensus that scientific literacy includes an adequ
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::0259cb0739dd81b9882e5b510f23a3a9
Autor:
Miftahul Huda
Publikováno v:
Jurnal Ilmu Pendidikan, Vol 15, Iss 3 (2016)
Abstract: This essay is intended to critically reinterpret Basthomi's interpretation of his students' evaluative comments upon his teaching performance. Basthomi's argument that the students of Speaking I have misunderstood his typical question imp
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/260d5c8cbd7f4e568711c59ac6da66cd
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 6 (2015)
We examined in two empirical studies how situational and personal aspects of uncertainty influence laypeople’s understanding of the uncertainty of scientific information, with focus on the detection of tentativeness and perception of scientific cre
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1f8dc0a2a86f4bdc802dd529a981c841
Autor:
Freeden, Michael, author
Publikováno v:
Liberalism as Ideology : Essays in Honour of Michael Freeden, 2012.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199600670.003.0014