Knihovna AV ČR, v. v. i.
  • Odhlásit
  • Přihlášení
  • Jazyk
    • English
    • Čeština
  • Instituce
    • Knihovna AV ČR
    • Souborný katalog AV ČR
    • Archeologický ústav Brno
    • Archeologický ústav Praha
    • Astronomický ústav
    • Biofyzikální ústav
    • Botanický ústav
    • Etnologický ústav
    • Filosofický ústav
    • Fyzikální ústav
    • Fyziologický ústav
    • Geofyzikální ústav
    • Geologický ústav
    • Historický ústav
    • Masarykův ústav
    • Matematický ústav
    • Orientální ústav
    • Psychologický ústav
    • Slovanský ústav
    • Sociologický ústav
    • Ústav analytické chemie
    • Ústav anorganické chemie
    • Ústav pro českou literaturu
    • Ústav dějin umění
    • Ústav fyziky atmosféry
    • Ústav fotoniky a elektroniky
    • Ústav fyzikální chemie J. H.
    • Ústav fyziky materiálů
    • Ústav geoniky
    • Ústav pro hydrodynamiku
    • Ústav chemických procesů
    • Ústav informatiky
    • Ústav pro jazyk český
    • Ústav jaderné fyziky
    • Ústav makromolekulární chemie
    • Ústav pro soudobé dějiny
    • Ústav přístrojové techniky
    • Ústav státu a práva
    • Ústav struktury a mechaniky hornin
    • Ústav teoretické a aplikované mechaniky
    • Ústav teorie informace a automatizace
    • Ústav výzkumu globální změny
Pokročilé vyhledávání
  • Domovská stránka
  • Vyhledávání: "teams games tournament (TGT)"
  • Navrhnout nákup titulu
Zobrazeno 1 - 10 of 46 pro vyhledávání: '"teams games tournament (TGT)"'
1
Akademický článek
PENINGKATAN KETERAMPILAN MENULIS SEDERHANA TERHADAP MODEL PEMBELAJARAN TEAMS GAMES TOURNAMENT BERBANTUAN PERMAINAN JEJAK KAKI KELAS I
Autor: Lisa Putri Wihana, Mohammad Kanzunnudin, M. Syaffruddin Kuryanto
Publikováno v: Autentik: Jurnal Pengembangan Pendidikan Dasar, Vol 8, Iss 2, Pp 291-303 (2024)
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui peningkatan keterampilan menulis sederhana pada model Teams Games Tournament (TGT) dengan bantuan permainan Jejak Kaki pada siswa kelas I SD 2 Demaan. Menggunakan pendekatam kuantitatif dengan desian
Externí odkaz: https://doaj.org/article/31353eb6f6934f5aa3109adf0ecf20cb
Zobrazit plný text záznamu
2
Akademický článek
Penerapan Model Problem Based Learning Berbasis Teams Games Tournament untuk Meningkatkan Sikap Gotong Royong dan Hasil Belajar Peserta Didik pada Mata Pelajaran Pendidikan Pancasila Kelas VI SD Negeri Kleco 1 Surakarta
Autor: Irfina Salsabila, Meggy Novitasari, Dwi Fuji My Stiyani
Publikováno v: Fondatia : Jurnal Pendidikan Dasar, Vol 8, Iss 2, Pp 381-394 (2024)
This study is an action research triggered by the absence of a spirit of cooperation among students during the learning process in class VI of SD Negeri Kleco 1 Surakarta. Its focus is to explore the impact of implementing a problem-based learning mo
Externí odkaz: https://doaj.org/article/fa525bd851bc450c9f59c534fbc5f5b6
Zobrazit plný text záznamu
3
Akademický článek
FULFILLMENT OF INDICATORS AND ENHANCEMENT EXTRINSIC MOTIVATION OF STUDENTS THROUGH TEAMS GAMES TOURNAMENT IN GEOGRAPHY LEARNING
Autor: Sukron Operma, Ratna Wilis, Fitri Yanti Anas
Publikováno v: GeoEco, Vol 10, Iss 1, Pp 26-38 (2024)
The success of the learning process is the core goal of education. The success of the learning process can be seen from several things, one of which is student learning motivation. Learning motivation plays an important role in achieving learning suc
Externí odkaz: https://doaj.org/article/e7dc829eac074fb38df195dff6c213c4
Zobrazit plný text záznamu
4
Akademický článek
TEAM GAMES TOURNAMENT AND MEANS-ENDS ANALYSIS: LEARNING TYPES IN IMPROVING MATHEMATICAL CRITICAL THINKING
Autor: Nurin Samtari, Dian Fakhriyana
Publikováno v: Kalamatika, Vol 9, Iss 1 (2024)
The purpose of this research was to determine the effectiveness of Teams Games Tournament (TGT) and Means-Ends Analysis (MEA) learning types in improving mathematical critical thinking skills and to compare the effectiveness of the two learning types
Externí odkaz: https://doaj.org/article/48c1befdbfd7429380fc14a66359053d
Zobrazit plný text záznamu
5
Akademický článek
The Pengaruh Model Pembelajaran TGT Berbantuan Quizizz terhadap Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Siswa
Autor: Sabila Yusma Al Wahida, Dindin Sobiruddin, Ahmad Dimyati
Publikováno v: Edumatica: Jurnal Pendidikan Matematika, Vol 14, Iss 01 (2024)
pembelajaran Teams Games Tournament (TGT) berbantuan Quizizz kemampuan pemecahan masalah matematis siswa yang diterapkan dengan model pembelajaran TGT berbantuan Quizizz lebih tinggi kemampuan pemecahan masalah matematis siswa yang diajar dengan mode
Externí odkaz: https://doaj.org/article/6e983efa056c4031b1e27d56944f7cb7
Zobrazit plný text záznamu
6
Akademický článek
IMPLEMENTASI TEAMS GAMES TOURNAMENT UNTUK MENINGKATKAN KETERAMPILAN KOLABORASI SISWA KELAS SEKOLAH DASAR
Autor: Wahyudi Wahyudi
Publikováno v: Scholaria: Jurnal Pendidikan dan Kebudayaan, Vol 14, Iss 01 (2024)
Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan keterampilan kolaborasi siswakelas V Sekolah Dasar dengan menerapkan model Teams Games Tournament (TGT). Penelitian ini merupakan Penelitian Tindakan Kelas (PTK) yang mengacu pada desain Kemmis dan Mc Tagga
Externí odkaz: https://doaj.org/article/9d21b2cecb3a454ca84b64cbeb1b8abb
Zobrazit plný text záznamu
7
Akademický článek
PENERAPAN MODEL TEAMS GAMES TOURNAMENT (TGT) BERBANTUAN PAPAN ENERGI UNTUK MENINGKATKAN KEAKTIFAN SISWA KELAS IV SDN 3 BLIMBING KIDUL
Autor: Amaliya Lailatus Sa’adah, Kharisma Yogi Alviana, Eva Luthfi Fakhru Ahsani
Publikováno v: Fashluna, Vol 3, Iss 2, Pp 158-171 (2023)
This study aims to increase the activeness of students in science learning by using the Teams Games Tournament (TGT) cooperative learning model with the help of the media "Energy Change Board" in science learning class IV SDN 3 Blimbing Kidul. This s
Externí odkaz: https://doaj.org/article/55d73fc9e5394611bf0ef815eeeb1cc7
Zobrazit plný text záznamu
8
Akademický článek
Pengaruh Model Pembelajaran TGT (Teams Games Tournament) Modifikasi Metode Gasing Terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa
Autor: Rahmi Diah, Nurdiana Siregar
Publikováno v: Edukasia, Vol 4, Iss 2 (2023)
The purpose of this study was to find out whether there is an effect of the modified GASING method TGT (Teams Games Tournament) learning model on the mathematics learning outcomes of third grade elementary school students. The research method used in
Externí odkaz: https://doaj.org/article/dd36992d1a2041b99f39c6ba0af16cec
Zobrazit plný text záznamu
9
Akademický článek
Android Snake Ladder on Triangle using TGT Learning Model to Increase Learning Motivation
Autor: Melania Eva Wulanningtyas, Yusup Davit Palma Putra, Ni Nyoman Triani, Nofica Andriyati
Publikováno v: Hipotenusa, Vol 3, Iss 2, Pp 171-185 (2021)
The aims of this research were developing mathematics learning media based on android using Teams Games Tournament (TGT) learning type on triangle materials to improve learning motivation of class VII Junior High School students according to these va
Externí odkaz: https://doaj.org/article/f53fc02868814a2eb349ed779364dc01
Zobrazit plný text záznamu
10
Akademický článek
PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE TEAMS GAMES TOURNAMENT (TGT) BERBANTUAN MEDIA DESTINASI TERHADAP MOTIVASI DAN HASIL BELAJAR PADA MATERI LARUTAN PENYANGGA
Autor: Zakia Amni, Hadi Kusuma Ningrat, Raehanah
Publikováno v: Jurnal Inovasi Pendidikan Kimia, Vol 15, Iss 2, Pp 2840-2848 (2021)
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh penggunaan model pembelajaran kooperatif tipe teams games tournament (TGT) berbantuan media destinasi terhadap hasil dan motivasi belajar. Jenis penelitian ini adalah kuantitatif dengan pendekata
Externí odkaz: https://doaj.org/article/bc7193e5626341cd8afd5eedc7630ad5
Zobrazit plný text záznamu
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Další »
  • [5]

Vyhledávací nástroje:

  • RSS
  • Poslat e-mailem

Upřesnit hledání

Omezení vyhledávání
Plný text Recenzováno Digitální knihovna AV ČR
Zdroje
Pouze tištěné dokumenty
Zahrnout EIZ
  • 23 Akademické články
  • 14 teams games tournament (tgt)
  • 12 education
  • 11 education (general)
  • 11 l7-991
  • 6 lcsh:education (general)
  • 6 lcsh:l7-991
  • 5 mathematics
  • 5 qa1-939
  • 4 hasil belajar
  • 4 learning outcomes
  • 4 mathematics education
  • 4 tournament
  • 3 lcsh:education
  • 3 lcsh:l
  • 2 action research
  • 2 biology (general)
  • 2 computer science
  • 2 cooperative learning
  • 2 language and literature
  • 2 lb5-3640
  • 2 lcsh:language and literature
  • 2 lcsh:p
  • 2 learning motivation
  • 2 learning video
  • 2 pemecahan masalah matematis
  • 2 qh301-705.5
  • 2 quizizz
  • 2 teams games tournament
  • 2 theory and practice of education
  • 1 android
  • 1 arabic
  • 1 bp1-253
  • 1 chemical technology
  • 1 class (biology)
  • 1 class (computer programming)
  • 1 classroom action research
  • 1 computingmilieux_computersandeducation
  • 1 cooperative learning model
  • 1 data collecting
  • 1 data collection
  • 1 descriptive statistics
  • 1 documentation
  • 1 economics as a science
  • 1 extrinsic motivation
  • 1 g1-922
  • 1 general engineering
  • 1 geography (general)
  • 1 geography learning
  • 1 hasil belajar matematika
  • 1 hb71-74
  • 5 universitas negeri semarang
  • 4 zenodo
  • 3 program studi pendidikan guru sekolah dasar fkip-uksw
  • 3 universitas pgri madiun
  • 2 universitas islam negeri syarif hidayatullah jakarta
  • 2 universitas jambi
  • 2 universitas negeri makassar
  • 2 universitas pelita harapan
  • 1 department of biology education, faculty of education and teacher training, uin sunan gunung djati bandung
  • 1 faculty of teacher training and education, universitas sebelas maret
  • 1 fakultas keguruan dan ilmu pendidikan universitas sebelas maret
  • 1 institut agama islam negeri (iain) salatiga
  • 1 jurnal pena ilmiah
  • 1 lembaga pendidikan islam ma'aarif nu kabupaten magetan
  • 1 pgmi stit sunan giri bima
  • 1 prodi pendidikan guru madrasah ibtidaiyah
  • 1 prodi pendidikan guru sekolah dasar departemen pedagogik - fakultas ilmu pendidikan univ
  • 1 prodi pendidikan ips fakultas ilmu sosial universitas negeri malang
  • 1 program studi pendidikan bahasa arab
  • 1 program studi pendidikan matematika fkip-uksw
  • 1 satya wacana university press
  • 1 state university of malang (um)
  • 1 stkip pgri situbondo
  • 1 stkip pgri sumenep
  • 1 universitas dr. soetomo
  • 1 universitas muhammadiyah malang
  • 1 universitas muhammadiyah prof dr hamka
  • 1 universitas negeri makassar- faculty of languages and literature
  • 1 universitas negeri medan
  • 1 universitas negeri yogyakarta
  • 1 universitas pendidikan indonesia (upi)
  • 2 dialektika: jurnal bahasa, sastra, dan pendidikan bahasa dan sastra indonesia
  • 2 economic education analysis journal
  • 2 edumatica: jurnal pendidikan matematika
  • 2 jurnal teori dan praksis pembelajaran ips
  • 2 polyglot: jurnal ilmiah
  • 2 unnes journal of mathematics education
  • 1 autentik: jurnal pengembangan pendidikan dasar
  • 1 bioedukasi: jurnal pendidikan biologi
  • 1 edukasia
  • 1 fashluna
  • 1 fondatia : jurnal pendidikan dasar
  • 1 geoeco
  • 1 hipotenusa
  • 1 indonesian journal of primary education
  • 1 international journal of language education
  • 1 izdihar
  • 1 izdihar : journal of arabic language teaching, linguistics, and literature
  • 1 jipm (jurnal ilmiah pendidikan matematika)
  • 1 journal basic (elementary of education)
  • 1 journal of educational science and technology (est)
  • 1 journal of est (educational science and technology)
  • 1 jurnal bioeduin
  • 1 jurnal ilmiah pendidikan matematika
  • 1 jurnal ilmiah soulmath : jurnal edukasi pendidikan matematika
  • 1 jurnal inovasi pendidikan ipa
  • 1 jurnal inovasi pendidikan kimia
  • 1 jurnal pena ilmiah
  • 1 jurnal pendidikan dan kewirausahaan
  • 1 kalamatika
  • 1 scholaria: jurnal pendidikan dan kebudayaan
  • 1 tabularasa
  • 23 OpenAIRE
  • 22 Directory of Open Access Journals
  • 1 Scopus®

Možnosti vyhledávání

  • Tematická mapa
  • Historie vyhledávání
  • Pokročilé vyhledávání

Objevte více

  • Abecední procházení

Hledáte pomoc?

  • Tipy pro vyhledávání
načítá se......