Zobrazeno 1 - 10
of 29
pro vyhledávání: '"teaching gestures"'
Autor:
Naomi Wilks-Smith
Publikováno v:
LLT Journal: A Journal on Language and Language Teaching, Vol 25, Iss 1, Pp 277-294 (2022)
Gestures used for classroom pedagogical purposes, or Intentional Teaching Gestures (ITG), are often used in second language (L2) programs, however, little is known of their impact on L2 learning. This study of students’ use of ITG was carried out t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/46d60fea7cda4d69989979412527a810
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Benjamin Holt
Publikováno v:
TIPA. Travaux interdisciplinaires sur la parole et le langage, Vol 36 (2020)
Coverbal gestures are tightly linked to spoken language and play a vital role in communication. Speakers have a tendency to produce more gestures when their interlocutor is visible, such as during face-to-face communication, or when they know that th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7cb802c7767d42089046dd5c80abb557
Autor:
Can Denizci, Brahim Azaoui
Publikováno v:
TIPA. Travaux interdisciplinaires sur la parole et le langage, Vol 36 (2020)
This paper discusses the concept of interactive gestures in instructional contexts whose interactional specificity lends itself to the study of these gestures which typically contribute to the process of meaning-making and interpersonal relationship.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b565591b34334813ae688c775942d6a7
Autor:
Brahim Azaoui
Publikováno v:
Recherches en didactique des langues et des cultures, Vol 14, Iss 2 (2017)
This paper focuses on interdiscursive and intradiscursive dialogism to initiate a reflection regarding the dialogical dimension of teaching gestures. Three different corpora of institutional interactions recorded in a secondary school and at a univer
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/86d4646bb8fe4d82a709fa9308bc8074
Autor:
Marion Tellier
Publikováno v:
Recherches en didactique des langues et des cultures, Vol 13, Iss 1 (2016)
In this paper, we analyze how the kinesthetic modalities (hand gestures, gaze, head movements, facial expressions) are articulated with teacher speech to build pedagogical discourse. We first use the three pedagogical functions defined by Dabène (19
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b007aa1fdcb944ef9a4e33cb5b402439
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Holt, Benjamin
Publikováno v:
Travaux Interdisciplinaires sur la Parole et le Langage
Travaux Interdisciplinaires sur la Parole et le Langage, Laboratoire Parole et Langage, 2020, ⟨10.4000/tipa.3458⟩
TIPA. Travaux interdisciplinaires sur la parole et le langage, Vol 36 (2020)
Travaux Interdisciplinaires sur la Parole et le Langage, 2020, 36, ⟨10.4000/tipa.3458⟩
Travaux Interdisciplinaires sur la Parole et le Langage, Laboratoire Parole et Langage, 2020, ⟨10.4000/tipa.3458⟩
TIPA. Travaux interdisciplinaires sur la parole et le langage, Vol 36 (2020)
Travaux Interdisciplinaires sur la Parole et le Langage, 2020, 36, ⟨10.4000/tipa.3458⟩
Cet article vise à explorer les fonctions des gestes pédagogiques produits par de futurs enseignants de français lorsqu’ils enseignent à des apprenants de niveau intermédiaire par visioconférence poste à poste. Plus particulièrement, l’ap
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::cecb844775b4ce14c2265ecf89d6ca8a
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03199050
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03199050
Autor:
Stam, Gale, Tellier, Marion
Publikováno v:
Why Gesture? How the hands function in speaking, thinking and communicating
Why Gesture? How the hands function in speaking, thinking and communicating, John Benjamins, pp.353-377, 2017, 9789027228499. ⟨10.1075/gs.7.17sta⟩
Why Gesture? How the hands function in speaking, thinking and communicating, John Benjamins, pp.353-377, 2017, 9789027228499. ⟨10.1075/gs.7.17sta⟩
International audience; Face-to-face communication is a multimodal phenomenon that occurs within a sociocultural context (Vygotsky, 1978, 1986). It involves speech, gestures, gaze, head movements, and body movements (Levinson & Holler, 2014; Moreno-C
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::1f8e36b1f811d8bdd961ebc498f6a0de
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01664504
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01664504