Zobrazeno 1 - 10
of 55
pro vyhledávání: '"teaching Chinese as a second language"'
Autor:
Guo Lisha
Publikováno v:
Contemporary Social Sciences (2021)
Vocabulary teaching is an integral part of teaching Chinese as a second language (TCSL). Based on a collection and analysis of words that foreign students at the junior level usually get wrong,① this paper suggests that TCSL teachers should make
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dff5f5ecb90743d2ad6dcbabadac3557
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ding Lei
Publikováno v:
MATEC Web of Conferences, Vol 365, p 01001 (2022)
Using information technology to create a teaching environment for TCSL and developing TCSL in an all-round way is not only a supplement to offline teaching mode, but also an important innovation of TCSL teaching mode. Facing the new environment of Wi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5d4a0471820f4227944613818fc3757a
Autor:
Wang, Ruohan
Publikováno v:
Дипломатически, икономически и културни отношения между Китай и страните от Централна и Източна Европа / Diplomatic, Economic and Cultural Relations Between China and Central and Eastern European Countries. 2(1):52-57
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=834029
Autor:
Fu, Lei
Publikováno v:
Дипломатически, икономически и културни отношения между Китай и страните от Централна и Източна Европа / Diplomatic, Economic and Cultural Relations Between China and Central and Eastern European Countries. 2(1):26-30
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=834015
Publikováno v:
Education and Information Technologies
There is an urgent need to address the critical demand for qualified Chinese language teachers against the background of China's seeking greater Sino-foreign cultural and educational cooperation. The literature on integrating technological pedagogica
Publikováno v:
Sustainability; Volume 14; Issue 13; Pages: 7997
Second language teaching (SLT) focuses on the cultural backgrounds of different learners. This not only facilitates the construction of knowledge using the learner’s identity, but also helps learners acquire skills for cross-cultural communication,
Autor:
Zhiping Zhu
Publikováno v:
Lingua Posnaniensis, Vol 62, Iss 1, Pp 89-106 (2020)
This paper describes the elements of Chinese culture enclosed in vocabulary and in the meaning of words; it is divided into four parts. Firstly, it is pointed out that, due to the fact that words are written down with Chinese characters, teachers of